Yang Sayang Aku

Saturday, November 21, 2009

Si Comel dan Si Hitam.

seronok baru balik dari makan tengahari.
akhirnya dapat juga makan nasi setelah 2 hari berlapar.
aku bukan nak cerita pasal kebuluran aku ni.
korang pun rasanya dah tahu tentang kewangan aku yang sekejap je stabil
dan lepas tu jatuh merudum balik.

yang aku nak cerita tentang anak kucing yang aku jumpa.
anak kucing tu tidur di bawah kerusi aku.
mulanya aku biarkan sebab tak nak bagi dia terbangun.
comel sangat!
bulu dia warna putih dan hitam.
geram nak jadikan dia pet aku!
tapi confirm kena sumpah tujuh keturunan dengan warden asrama kolej aku.

sementara tunggu Syuhada habis makan,
tunggu juga si Comel ni bangun.
bila dia dah mula bangun,
aku happy sangat sebab memang aku tunggu nak manja-manja dengan dia.
lepas tu, datang pula seekor lagi anak kucing berwarna hitam.
jealous kot tengok aku manja-manja dengan Si Comel!
tapi tak boleh nak bermesra lama-lama dengan mereka berdua ni
sebab Busyra kena balik Kajang.

so, aku snap la gambar si Comel dan Si Hitam.






ni la Si Comel dan Si Hitam.


nanti bila aku ada duit lebih sikit,
aku nak bagi mereka ni makan Whiskas.
kat 7 Eleven murah je kot.
hari tu ada tertengok harganya.
rasanya RM1.20 je!


kalau adik-adik aku tengok Si Comel dan Si Hitam ni,
mesti mereka geram.
silap-silap terus bawa balik rumah.
tapi Achik ada beritahu aku,
Abah letak Hitam dan Oren kat Pasar Wakaf Che Yeh.
apalah salah mereka...?


p/s : Si Tedi pun mesti geram kan?


Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

8 comments:

Anonymous said...

huhuhu...

kat umah brlambak kuching..
xlarat nak jage..
hehehe

nak???
huhuh

Cik Bayu said...

ye ke?
ghostone pun suka kucing..
bagusnya....
nak jaga cmne?
diri sendiri pun x terjaga..

mongki said...

berdasarkan kaki payung yang ade dlm gambar tu, aku dpt agak yang ni ialah kucing di kedai JANG, haha

Cik Bayu said...

hahahhaaha...
terror la ko nuwa..
kedai tu kitorang pggl kedai makcik grill.
sebab pintu kedai dia pintu grill.
hehehehe

Wanie-san said...

tomei2 sume2 kucing2 i2...si hitam 2 macam kucing kat umah sewa wanie..sume itam..klu pejam mata mmg xde rupa langsung!=p

Cik Bayu said...

hahahah...
boleh jadi kitten in black!

kawie2020 said...

hehehehehe.. aku x geram pon.. aku geram kt honeybunny jer.. hahahahaha...

Cik Bayu said...

honeybunny tu ape?comel mcm kawie ke?