Yang Sayang Aku

Tuesday, November 3, 2009

First Tutorial 3D.

hari ni first lesson kami dalam subjek 3D Animation.
seronok + semangat berkobar-kobar!

lecturer kami sungguh kelakar.
buat kelakar yang sempoi
tapi hanya aku, Emilia dan Kak Ema je faham dan gelak!
ahakssss.

setelah diberi sedikit introduction tentang membina model,
kami disuruh buat model kereta.
tak kisah model kereta apa pun,
kereta api ke,
kereta lumba ke,
kereta kuda ke,
kereta sorong ke,
asalkan kereta!

dengan semangat berkobar-kobar di dada,
aku buat model kereta.
mula-mula aku buat badan,
lepas tu roda,
lepas tu bumbung,
lepas tu,
TUP!!!
PC tiba-tiba teroff sendiri.

geramnya.
penat-penat je aku buat tadi.
dengan bengangnya,
aku on balik.

it's ok!
ni dugaan masa guna PC lab kolej.
ada masa yang 'jiwa' dia tersentap.

aku buat balik model kereta yang baru.
tapi lebih cantik dan smart dari mula-mula tadi.
dah hampir siap!
tapi tiba-tiba,
TUP!!!

aduh,
sekali lagi dia teroff sendiri.
kali ni rasa sebak je.
macam nak nangis pun ada.
aku buat sorang-sorang je.
orang lain semua ada partner.
tapi PC aku sorang yang bermasalah.

last-last,
aku fed up.
aku duk diam je.
tak mahu tengok apa orang lain buat.
rasa macam sakit hati je!
i hate you, mr PC!

mujurlah lecturer aku bagi kelonggaran untuk hantar tutorial ni kat email dia sebelum pukul 12 malam ni.
so, aku buat almost 3 hours and this is the result!


buruk kan?
tapi it's ok
sebab this is my first tutorial.
i do it myself, ok!
ingat nak buat shadow tapi
tak sempat explore lebih.
takut fail markah tutorial ni!

p/s : any comment about my 3D?
just drop below my entry!

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

2 comments:

.ib. said...

gune software ape ni? 3dmax? tak gune sletch up? ade byk model kete kat tenet~~~

Cik Bayu said...

ala..
ni kan 1st tutorial.
xsempat nk explore sebab dia bagi tutorial ni petang dlm kelas.
tapi nak hantar kat email dia sebelum 12tgh mlm hari yg sama.