Yang Sayang Aku

Sunday, November 22, 2009

Bila Aku Nak Try Drive Kereta.?

hari ni aku lunch dengan Syuhada dan ditemani si comelnya, 'Affan
di Restoran Ali Maju.
aku ambil gulai daging sebagai lauk.
aku ingatkan daging lembu.
rupanya daging kambing!
redah je la makan.

aku takde pantang pun bab-bab makan ni.
cuma sampai sekarang aku tak boleh nak kata tempe tu sedap.
dah try makan tapi lidah tetap tak boleh terima.
tempoyak aku boleh je telan walaupun senior aku, Epul
pernah cerita tempoyak tu sebenarnya isi durian yang dah busuk dan berulat.
tapi aku tetap suka.
sama macam budu.
aku tetap telan walaupun orang kata lagi lama peram, lagi sedap!

lepas makan,
Syuhada kata nak try belajar drive kereta.
'Affan bawa la kami ke Taman Tasik Titiwangsa.
kat sana, jalan lengang sikit.
kami memulakan sesi pembelajaran di depan bangunan TM.
Syuhada bawa dari mula sampai hujung jalan.
dah cekap sikit, Syuhada mula masuk area perumahan.

ni baru kereta Kelisa auto.
nanti 'Affan nak suruh Syuhada bawa kereta Saganya yang manual.

best pulak!
tengok Syuhada belajar driving dan
kesabaran 'Affan sebagai cikgu memandu,
rasa tak sabar nak belajar memandu dan ambil lesen kereta!


budak kecik yang nak belajar driving.

cikgu 'Affan.
"brek brek brek!"
ni je ayat yang selalu dia sebut.

nervous ye Syu.
menggigil kaki sampai 'Affan perasan!

"tarik sampai 'D' lepas tu tekan hand break."

gaya seorang beginner driver!



p/s : bila la ada can aku nak bawa kereta Waja Abah?


Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

19 comments:

kawie2020 said...

hehehehe.. aku nk naik keta yg enul bawa.. hehehehehe...

Cik Bayu said...

tunggu la tahun depan.
hahahahaha

Cik Cookie said...

Ali Mjau kat area Giant zSetiawangsa ekk?
entah2 kita jiran

Cik Bayu said...

eh bukan bukan..
kat sri rampai je..
hehehehe

AJ said...

gud luck ye

http://eyriqazz.blogspot.com

Anonymous said...

saya dah ade lesen...

tp cam x de lagieyh...

cz ayah x bg bawak...

die ckap sy kasar!!!

arghh...

p/s: mau beli keta sendiri!!!

lel said...

aku kannnn
dah 3.5yrs dapat lesen
selambaaaa tak penah drive
haha penakut

Syuhada said...

Kahkah i am a beginner but very very very professional beginner!

i'msosupernotcool said...

i x mkn gak..
budu, tempoyak, tempe, cencaluk..
bkn x brsyukur tp mmg ssh mulut nk terima..
duh..

FAA said...

hehe. ;) u bodek2 ayah u mst leh dapat nye. ;p

Unknown said...

haha bapak aku pun tak kasi aku drive sendiri lagi. haish.

tempoyak manalah buat dari durian berulat, kalau busuk pun takdalah busuk mana, just kalau makan mentah dah sedap. hidup tempoyak!

Cik Bayu said...

Eyriqazz : terima kasih..hehehehe

ghostone : beli beli..boleh sy tumpang. hehehehe

Noorlaila Mohamed Nor : rugi la x try bawa kete..best sgt2..bila tgk syuhada belajar, sy yg excited lebih!

syuhada : professional setelah kena marah dgn cikgu.mcm nak nangis je..hahahahaha!

u'resosupercool : tempoyak is the best!hehehehe...

f.a.r.a.h : i dah bodek sejak i sem 1 smpai skrg sem last..x dpt2 gak!

yobsumo : betul betul betul!!hidup tempoyak..jom belanja sy...

hisham said...

hye...u mkn kt Ali maju ktner ek...u bile nk ade lesen ni???

Cik Bayu said...

hye...kat sri rampai..nape, u penah mkn kat situ ke?
maybe habis dip ni, i nak wt lesen tp kena cri sponsor dulu. u nk jadi sponsor i ke?

wabbit said...

hahaah dah bawk kete . best2!! boleh geng

Cik Bayu said...

aku akan join korang tahun dpn..
insyallah!hihihi

Ikhlas said...

orang ade keta,tapi takde lesen mcm mane cite tu hehehe..
nnti kite ajar dia bwk keta taw..pastu sama2 kite mandi air tasik titwangsa..huhuhuhu

Cik Bayu said...

mandi kat ttwangsa?
fuyyooo!!!!

Anonymous said...

yela tue tempoyak tue dr durian yg busok dan berulat..kalo mcm tue takde nye org wat tempoyak..nmpk sgt tak penah mkn..ececeh panas plak aku..yela mak kte salu msk tempoyak wany..org jati perak lg..tempoyak busok mane de org gune wat tempoyak..nie nak mrh nie..mknn tue..yg kte pnah dgr durian yg da masam yela wat tempoyak..tp bukan BUSUK n BERULAT!