Yang Sayang Aku

Sunday, November 29, 2009

'Dating' Dengan Kat Di KB Mall.

pagi tadi,
aku keluar dating dengan best friend
aku, Katherine a.k.a Kat di KB Mall
setelah beberapa tahun tak berjumpa
gara-gara sibuk dengan study dan cuti semester yang tak sama.

jangan terpedaya dengan namanya.
dia adalah gadis Melayu.
cuma parents bagi dia nama macam mat saleh
sebab arwah ayahnya dulu study di oversea.

kami keluar bukan berdua saja, tapi berempat
iaitu dengan Adrina dan adiknya.
dating kami dimulakan dengan acara makan mengadap, bukan makan beradab.
mereka makan Nasi Goreng Paprik dan aku sorang je makan Mee Bandung Muar.
perasan nak jadi orang Johor la ni!

minuman mereka hanyalah air jagung
tapi aku punyalah special sebab letak aiskrim.
bak kata Kat, "camne la Enul tak gemuk!"
tapi ada aku kisah?
redah je!

Mee Bandung Muar.
Kat kata kuah dia macam kuah sardin.
tapi aku rasa sedap je!
perut dah lapar sangat la katakan.



bila perut kami sudah terisi,
kami mula memulakan agenda seterusnya
iaitu shopping!

kesian Adrina.
nampak gigi je!
memang aku tak pandai snap dari depan.

tapi ditebus dengan gambar ni.
jangan ditanya kenapa tiba-tiba mataku jadi sepet?

Kat memang gila-gila orangnya.
kebetulan, matching pula skirt tu dengan dia!

inilah best friend aku masa form 6 di Maktab Sultan Ismail.
nama penuhnya,
Wan Katherine Farhana bt Che Othman.
dia meneruskan degreenya di Universiti Malaysia Sabah
dalam jurusan Mekatronik.


dulu, masa di SMK Zainab (1),
aku tak pernah rapat dengan dia
sebab dia di kelas yang berlainan.
dia ambil Pure Science dan aku ambil Technical Science.

bila masuk form 6 dan dalam kelas yang sama,
barulah aku tahu yang dia ni memang otak gila-gila dan terlalu peramah!
senang diajak berbual dan takde rasa segan.
sebab tu dia ada ramai kawan dan peminat!


p/s : aku nak tunggu Kat kahwin dengan orang Sabah!



Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

12 comments:

Unknown said...

tak kenal maka tak cinta kan.

haha.

gamba makanan tu, memang makanan. membuat kan orang orang bernafsu.

Abam Kie said...

la..daddy ingat dating dgn bf..rupa2nya dgn kawan lama...hehehhehe. daddy tertipu plak di hari raya ni.

Anonymous said...

huhuhuh...

besh2!!!!

nnti kite kuar plak ek?

huhuh...

Cik Bayu said...

yobsumo : alalala..nnt kita pekena steak kat depan menara celcom nak?

juk : mana ada bf la daddy...sy single lagi..hihihi

Cik Bayu said...

awk tu yg sombong dgn sy..

nk kuar x?

mongki said...

haa, selamat berkahwin la ye, haha

Cik Bayu said...

ceh..
awalnye wish..nnt aku bgtau kat KAT.

Unknown said...

menara celcom kat ne?

Cik Bayu said...

kt dgn kolej aku la..hahhahaha..nk mkn kat situ x?

Anonymous said...

kenalkan ler aku dengan member ko
hehe

Cik Bayu said...

ala..dia dh ada chinese bf la ah fatt..

Unknown said...

hheehe boleh je, tapi aku blur menara celcom kat mne? mnara telekom aku tahulah. menara kl, klcc, celcom kat ne?