Yang Sayang Aku

Sunday, November 15, 2009

Ku Di Halaman Rindu.


BOSAN SANGAT SANGAT!

hari ni sorang-sorang kat kolej.
Busyra baru saja keluar dengan kakaknya.
ceria je nampak wajahnya.
tak macam aku!
tiada siapa yang mahu mengajakku keluar.
tiada siapa yang mahu ku ajak keluar.

di saat ni,
sebak mula merasuk hati aku.
jangan bagi aku menangis.
tolong la mata!
simpan airmu.
ku tak mahu ia keluar.
biar hatiku saja yang menangis.

satu persatu wajah mula menyinggah di fikiran.
Along.
rindu untuk mendengar ceritamu.
Abang Yo.
rindu untuk dengar jenakamu.
Adik-adikku.
rindu untuk mendengar keletahmu.
Umi.
rindu sungguh pada Nasi Dagangmu.
Abah.
rindu pada senyumanmu.

ye,
aku rindu!
rindu untuk bermanja dan bermesra dengan mereka.
rindu.
aku rindu!
berapa kali harus ku bilang?
aku rindu mereka!!!!

aku mengalah.
keluarlah air mata.
kamu berhak keluar.
aku tak patut biarkan hatiku seorang yang menangis.
tangislah mata bersama hatiku!


Di tengah kepekatan malam
Berdiri aku di halaman rindu
Dihembus kenangan lalu

Menjelma seraut wajah
Sekuntum bunga yang pernah ku puja
Tapi layu akhirnya

Ingin ku tembus tembok silam
Dan membaiki kesilapan kita
Yang tiada kita rasa
Dahulu maaf tak bererti
Darah muda menguasai diri
Gitu mudah membenci

Ku di halaman rindu
Hanya berteman bunga yang layu
Ku di halaman rindu
Tiada harum tiada madu
Oh kesalku membeku di kalbu
Oh sayangku penawar rindu
Oh kasih ku hanyalah untuk mu

~Lefthanded~

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

6 comments:

mongki said...

nanti cuti sem nanti balik la, adat la belaja,

p/s:power gile sajak, :)

Cik Bayu said...

ish, ni bukan sajak!
aku tengah nangis ni.
nak balik!!!!!

superman, bawaku terbang...

Bulan Dilangit Osaka Biru said...

sabar ye sayang...

Cik Bayu said...

time kasih cik bulan..
rindu tu masih belum reda..
tp sy gagahkn jugak!

Anonymous said...

sabarla wany..cuti raye nie wany blk spend tyme la puas2 ngn dorg..ingt nie last sem..kte kne korban kan sumenye! hehe..gambate!!

Cik Bayu said...

thanx cik garam atas nasihatmu itu!
bila nak balik kolej?