Yang Sayang Aku

Saturday, November 28, 2009

Kami Ke Wakaf Che Yeh.

semalam,
buat kali pertamanya aku dan adik-beradikku ke pasar Wakaf Che Yeh
yang ala-ala uptown Danau Kota.

aku rasa ni la kali pertama seluruh adik beradik aku keluar hang out bersama.
maklum la semua orang sibuk dan duduk jauh.

yang banyak memborong Along dan Abang Yo.
kami yang muda-muda ni sekadar window shopping je.

alang-alang ke sana,
aku pun teringin la nak membeli selipar
sebab selipar aku kebetulan pula putus masa nak balik kampung.
tapi satu pun takde yang aku berkenan!


terserlah kependekan aku bila posing dengan Mardiyyah.
yes, i'm the shortest in my siblings.
can't deny it!

tengok la pasangan bahagia.
cuba tengok perut Abang Yo.
masa ni aku confuse,
Kak Fifie yang pregnant tapi Abang Yo yang buncet lebih!

macam biasa la.
nampak camera on,
semua pakat nak menyelit!
Along geleng kepala je tengok kami.

cuba teka apa yang kami pandang?

(boleh buat contest ni!)


tengah berjalan balik.

masa ni, Abang Yo dan Kak Fifie masih memborong.
terpaksalah menunggu hampir setengah jam.

p/s : takde gambar Along dan Abang Long sebab mereka sakan memborong!



jom makan home-made beef steak!




Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

12 comments:

Anonymous said...

lelaki lepas kawen memang akan muncet
harap mak long

hahaha

anish said...

wlpn dari kecik duk kltn,
ta penah pegi sini.. hee :P
asyik jam je..tgk orang ramai pun penat.. hehe

JMR said...

i like home made beef steak..nyummy...

hisham said...

salam...hehe,lame tul x g wakaf che yeh...tp kalo org ckp kl dorang jual mhl la...

Unknown said...

hehe mesti seronok hangout dgn adik beradik yg ramai.

biasalah org laki dah kawin, gumbira, buncit ler sikit perot. hehe.

myQza said...

pandang anak bulan!

Cik Bayu said...

yobsumo : mmg seronok sbb adik xpenah kuar dgn akak2 dia.

hisham : biasa la tu..xnk dtg cni ke?

fatt chin choy : ye ke?nnt nk cri pkwe keding2 la..nnt xde la muncet sgt lps kawen.

anish : ni pun 1st time gi.tu pun, sbb abg ipar nk beli utk adik2 dia.

JMR : nyum nyum nyum..sedap sgttttt

Cik Bayu said...

si tedi : bukan tu kawapan yg kita cari-cari..

Anonymous said...

jum2 sopin!!!

untok i x de kew???

Cik Bayu said...

ala..
i nk shopping dgn u la..
kt klntan lagi ke?
i nk gi kbmall esok.

mongki said...

mcm ramai je adik beradik kau? mesti meriah salu en?

Cik Bayu said...

meriah dgn gaduh je..hihihi