Yang Sayang Aku

Saturday, December 26, 2009

Tak Tahan La, Sakit Sangat!


balik dari majlis hari lahir Tqa di rumahnya di Pandan Mewah,
aku terus tidur
tapi sebelum tu, sempat blogwalking untuk balas komen di blog teman bloggers.
aku rasa sebelum aku tidur tadi,
aku sempat mengerling jam di laptopku.
"1.45 AM".


"3.20 AM"
aku baru terjaga.
badanku berpeluh.
aku lajukan kelajuan kipas dari 3 ke 5.
aku lebih selesa memasang kipas dengan kadar sederhana
sebab aku bukanlah jenis yang kuat berpeluh.

tambahan pula,
sekarang aku rasa panas badan.
kalau boleh nak tutup kipas.
kipas dah pun berkelajuan 5.
tapi peluh di leherku tetap tak kering.
mungkin sebab laptopku yang panas.
atau memang cuaca ketika ini memang panas.
angin kipas pun aku rasa panas saja.

"ouchhhh!"
aku sentuh kedua-dua pipiku.
gusi aku makin berdenyut-denyut.
cuba bandingkan antara pipi kanan dan kiri.
kali ni benar-benar rasa pipi kiriku seolah-olah ditumbuk.

di rumah Tqa tadi pun aku dah tak boleh makan banyak.
tak boleh nak nganga luas sangat.
cukup-cukup untuk bagi sudu plastik tu masuk.
nak kunyah pun rasa sakit.

aku rasa gusi aku ni sakit bila aku panas badan saja.
aku ingatkan gigi baru nak tumbuh.
tapi dah hampir dua tahun dah.
gigi tumbuh sikit je.
sakit gusinya yang lebih!

kalau ada sesiapa yang tahu macam mana nak merawat gusi aku ni,
silalah komen di bawah!
tak sanggup dah menahan rasa sakit ni.


notis : aku belum makan apa-apa ubat sejak batuk dan selsema.
jangan suruh aku makan panadol.
sejak aku tahu fakta panadol,
aku takkan ambil panadol sebagai langkah merawat!







esok,
sesiapa yang ke majlis abang Beskot kahwin.
boleh tak tumpangkan aku?
serius ni!
aku tak tahu jalan.
lagipun, aku tiada transport.
aku tak kisah duit minyak.
aku boleh bayar.
kalau sudi, cepat-cepatlah komen aku.

jangan mesej aku.
kalau boleh, terus call!
sebab aku tiada kredit.
ala, nanti claim la dengan aku.


Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

16 comments:

i'msosupernotcool said...

kenape dgn panadol?

miSs s!v said...

kau turun kL sentral bai.
pukul 12.
semua kumpul kat situ.
nty gerak sekali.

enuLwanie said...

u'resupercool : nnt sy wat entri ttg panadol.

miss siv : jauh gila bai.korang gerak naik pe?klu lrt, aku tggu kt lrt damai.

~C.h.E.n.T.a..L.y.a.A~ said...

oh
skt gusi la antara skt yg plg sksa..
rase cam nk tumbuk2 je diri sndri
so far
kalo lya skt pun lya xtau nk wat pe

enuLwanie said...

lya : cmne nak wat xtau?tiap kali nk mkn, kena pkr 10 kali.

avid gunner said...

gi la jumpa dentist..

enuLwanie said...

bukan sakit gg.sakit gusi je pun..

aNiSa hANg tUaH said...

makan ubat yer

:)

told la hejauw said...

ak pown penah rase..sakit nk mampos hahah...ubt dier ko g cabot gg..kompem lega..

Rowena Chasez said...

aikk..
fakta ape dgn panadol???

f.a.r.a.h said...

btol2. i nak tau kenape dgn panadol. :)

'AQILAH said...

pegi klinik gigi

Anonymous said...

cube cek dgn pakar sakit puan ataupun pakar bedah jantung. rasanye elok agaknye

enuLwanie said...

anisa : ada ubat selain panadol x?xmau gi klinik.

hejauw : weh, sori aku xde kredit smlm.aku xleh bls msg ko.weh, aku sakit gusi, bukan gg.

rowena n farah : nnt ada entri tentang panadol.

aqilah : tu yg mls tu.

anonymous : hmmm..nnt aku nk pkr jap.ada kaitan x antara gusi dgn jantung ataupun anu aku.

ZuR said...

mkn le ubat syg oiii....

enuLwanie said...

ok..nnt sy mkn ye kak yam.tp kak yam kena suapkan boleh..