Yang Sayang Aku

Saturday, December 26, 2009

Hari Ni Rasa 'Down' Se'down'-'Down'nya!

rasa down sangat sekarang ni.

dah la sakit gusi ni tak pernah nak surut.
sampai tak lena tidur malam.

sekarang,
duk sorang-sorang kat kolej.
tanpa ada teman bicara.
tanpa ada teman untuk aku luahkan segalanya.
*takde orang nak beli maggi ke?*

serius.
aku rasa seolah-olah aku tiada sesiapa dalam dunia ni.
nak call family di kampung,
kredit takde.
syiling pun takde.
Abang Yo pun busy dengan kerja dan family sendiri.
on call hari ni.
kesian pula kalau selalu menyusahkan dia.
aku sayang abang aku.
dia satu-satunya abang yang aku ada.
kalau boleh, tak nak buat dia mengeluh hanya kerana aku!
*isy, kenapa air mata asyik nak keluar je hari ni?*

semalam aku terkejut dengar lagu 'StarStrukk'
sebagai message tone handphone aku.
dah lama handphone tak berbunyi.
unknown number : "hi".
confirm la aku takkan layan mesej macam tu.
sekali lagi 'StarStrukk' berbunyi.
unknown number : "wanie, ni ami!"

hah!!
aku baca 2-3 kali.
biar betul.
adik aku yang nak masuk darjah 5 dah ada number phone sendiri.
rasa macam nak marah pun ada.
siapalah yang terlalu manjakan Ami ni?
nasib baik kredit takde.
nak je call.
bukan nak marah,
tapi nak cakap aku rindukan adik aku yang comel dan chubby tu.


satu-satunya adik lelaki aku.
bongsu pula tu!
manja sangat dengan aku.


untuk adik-adikku :

"Kak Ni tau adik-adik Kak Ni baca blog Kak Ni.
tak mampu nak call tiap-tiap hari.
tak mampu nak cakap Kak Ni sayang adik-adik Kak Ni.

rindu nak manja-manja dengan Ami, Achik, Ayie, Mc Yah dan Nisa.
rindu nak peluk cium sorang-sorang.
rindu nak snap gambar-gambar gedik dengan adik-adik Kak Ni.
rindu nak karaoke dalam laptop.
rindu nak tengok movie dalam laptop sama-sama.
rindu nak masak sedap-sedap untuk adik-adik Kak Ni bila balik dari sekolah.
rindu semuanya kat adik-adik Kak Ni."




jangan ditanya kenapa aku sorang saja yang gelap?


masa aku STPM baru ada handphone sendiri.
masa SPM, masa tu duk asrama.
punyalah merayu kat Umi nak handphone.
Umi cuma cakap belajar sungguh-sungguh.
sekarang, adik-adik aku belum habis SPM pun dah ada handphone.
number asyik tukar-tukar pula tu.
handphone pun nak gempak-gempak!


maaflah entry kali ni sungguh membosankan.
ingat nak cerita tentang majlis kenduri kahwin abang Beskot.
tapi gambar takde.
so, mood nak cerita pun takde.
aku nak tunggu cerita dari Fhad, Si Kosong, Jen, dan orangLidi
yang asyik shoot gambar kat sana.





p/s : boleh tak kalau aku katakan aku rasa aku sunyi.
perlukan teman untuk menyayangi.
bukan tiada yang sayangkan aku.
cuma nak yang special.
desperate kah aku?



Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

18 comments:

Anonymous said...

yelah ko despret mcm aku hahah :P rilek la..
hye.. nampak swet okau pic ko dgn adik2 ko!

:P tu je kut!

down down down downnn downnn! hahah.aku suka lagu tu! jay sean down..
:P mcm tak sesuai lak kan~ weee...

Cik Bayu said...

weh..aku pun suka lagu tu.
tapi aku xde lah sedesperate ko siap wat contest.
aku xsempat nk join.
dh wat ckit.buruk.
aku padam.

xleh challenge awek2 ko.

lumut said...

ape yg aku perasan..
ko nak someone yang menyanyangi kau as some1 yg special aite?
wanie,
doa banyak2..
jodoh itu ade..
cume jgn tergesa2..
nnt terluka susah.

n kalau kau berani nak bercinta,
berani jugak hadapi sakitnye..
bukan harap yg manis2 saje ok.

aku doakan kau jumpe ur mr.right.
eh aku pon x jumpe lg cmner?
hahaha

ape aku pedulik.

hisham said...

salam...u p wangsa maju xdi..xkan xde pic..??
~

Cik Bayu said...

lumut : thanx for da advise.bukan terlalu terdesak nk ada pkwe pun..kita cuma manusia biasa..

hisham : klu sy kuar dgn bloggers ni, sy mls nk snap gmbr.diorg bwa camera dslr.sy nk snap pkai camera hp pun malu.

Syuhada said...

Begitulah. Mari tanya saya bagaimana rasanya berminggu-minggu pada hujung minggunya duduk ditepi tingkap dengan suasana yg sangat sunyi? Seorang. Bunyi burung saja yang penuhi waktu senja? Seorang. Mari tanya saya bagaimana rasanya menangis teresak2 bila perlu makan maggi seorang untuk berbuka puasa? Seorang. Mari tanya saya bagaimana rasanya melihat selipar2 kawan2 tetapi mereka tak ada? Seorang. Saya orang yg paling berpengalaman tentang itu.

Syuhada said...

Begitulah. Mari tanya saya bagaimana rasanya berminggu-minggu pada hujung minggunya duduk ditepi tingkap dengan suasana yg sangat sunyi? Seorang. Bunyi burung saja yang penuhi waktu senja? Seorang. Mari tanya saya bagaimana rasanya menangis teresak2 bila perlu makan maggi seorang untuk berbuka puasa? Seorang. Mari tanya saya bagaimana rasanya melihat selipar2 kawan2 tetapi mereka tak ada? Seorang. Saya orang yg paling berpengalaman tentang itu.

Cik Bayu said...

janganlah wat kite nangis!
maaflah sbb kite x selalu ada utk temankan syu masa sume org balik.
klau ni balasan utk kite, kite terima.
sekurang-kurangnya syu masih ada teman bermesej.

sakit nak lalui saat2 seperti ni...
sorang-sorang.

oranglidi said...

Yeha! jom kita berlonely ranger. hheehehe.. rilek2.. jodoh di Tangan Nya.

(camera wa bawak saja2 je. gambo x ambik pun. hehehehe)

Cik Bayu said...

OL : hahaha..ko biar betul!
eleh, ko saje xnk tunjuk skill amik gmbr kn?

FAA said...

hey babe. chill la. jgn sedey2. ;) tapi u sorg kakak yg sweet. syg gile kat adik2 u. ;)

Syuhada said...

Mahu tahu? Sebenarnya pada waktu sunyi seorang itu, engkau bukanlah perlukan kekasih untuk meneman. Bukan maksudnya tidak perlukan dia langsung. Tetapi cuba pahami diri, hati. Sebenarnya hati engkau bila sunyi itu, sangat perlukan teman-teman. Seperti aku. Aku lebih perlukan teman-teman untuk diajak berborak. Diwaktu sunyi. Yang ada cuma angin. Ini bukan balasan, kawan. Ini pengalaman. Tempuhi ia. Semoga tabah, dan senyum.

Semoga tabah, dan senyum.

Cik Bayu said...

f.a.r.a.h : tu je yg sy ada atas dunia ni...klu sy xde harta sekalipun, merekalah 'harta' saya.

syuhada : ya, semoga aku masih mampu senyum dan setabahmu, syuhada!
sebab itu namamu SYUHADA dan bukan SYAZWANI.

shazruls said...

mewah budak2 zaman skrg baru darjah 5 dh ada hpon sendiri...ish ish ish

kawie2020 said...

kawie rasa kan enul wanie ni memang penyayang ngan adik2 kan.. sayang famili dan sayang semua kawan2 yg sayang enul wanie...

kawie percaya enul wanie perempuan yg kuat, tabah dan senyum sokmo...

oranglidi said...

bagus2. lu memang memahami

Cik Bayu said...

shazrul : biasa la,adik bongsu.adik laki sorang plak tu.manja lebih la oleh akak2nya.

kawie : mmg sy syg sume org di sekeliling sy...terima kasih sebab bg semangat kt sy.

oranglidi : wa pun memahami lu tau!

Anonymous said...

sy ade hndset mase lepas SPM..

ade pn sbb kne g PLKN..

kalo x ..x mo pakai pn!