Yang Sayang Aku

Wednesday, December 23, 2009

Kenangan Paling Indah Bersama Mereka.


aku baru habis baca blog Miez Hanem.
tiba-tiba sebak sangat rasa dalam dada ni.
air mata mula bergenang.
tak tahu kenapa bila aku teringatkan kenangan kat Genting.
aku jadi rindu pada mereka.

ya,
merekalah yang menceriakan hidup aku di Genting!
aku tak kenal sesiapa pun kat sana.
malu untuk bertegur sapa.
malu untuk berkenalan.
tapi, mereka sudi menerima aku seadanya.
terutamanya,
Kak Hanem, Kak Yam dan Kak Aleen.

aku sayang dan rindu mereka.
tangan aku terketar-ketar untuk meneruskan cerita.
kejap!
aku nak cari tisu untuk sapu air mata ni.

tak sanggup untuk mengingati semua kenangan bersama mereka.
rindu!
serius!
walaupun hanya berkenalan dengan mereka dalam satu malam,
kami jadi rapat dan akrab.

masa ni kami baru tiba di Genting.
aku main masuk je bergambar dengan mereka.
tak kenal sesiapa pun kecuali Cik Cumey dan Lumut.


inilah game pertama kami main.
buaian pusing.
aku main ikut saja mereka beratur.
excited nak main!
tak kenal pun Kak Hanem dan Kak Yam lagi.



lepas tu,
kami main kuda pusing.
paling 'extreme' la tu game tu!
tapi aku main henjut-henjut kerusi dengan Yobsumo dan Hazri.
Kak Hanem duduk kat kerusi lain dengan HBZ.
masih tak kenal Kak Hanem masa ni.


masa makan di KFC,
Kak Hanem dan Kak Yam *yang dikatakan baby busyuk padahal ganti tempat baby busyuk*
duduk depan aku.
masa tu barulah aku kenal mereka berdua.
rupa-rupanya Kak Hanem ni peguam persekutuan.
kagum dengan dia.
dahlah cantik.
berkerjaya hebat pula tu!
dia borak sakan dengan Shazruls tentang laws.


malam tu,
aku, Kak Hanem dan Kak Yam duduk sebilik.
aku ingatkan Kak Yam ni pendiam dan skema orangnya.
sekarang, terserlah perangai sebenar Kak Yam.
suka peluk-peluk Kak Hanem.
otak pun selalu masuk air!
memang gila-gila.
best lah Kak Yam ni!


tengoklah gaya Kak Yam.
kelakar gila tengok gambar ni!


Kak Aleen pula,
aku sakan berborak dengannya malam tu.
sampai pukul 2 pagi.
bercerita tentang cinta lalu.
dia seorang pendengar yang baik!
lepas tu, aku tidur dengannya atas katil bersaiz King.
terima kasih Kak Aleen sebab sudi bagi saya tidur dengan akak.


masa ni nak balik dah.
tapi masih kat Genting.
bergambar kenangan dengan mereka.



masa ni pula kat KL Sentral.
nampak tak aku peluk tangan Kak Hanem.
simbolik sebab tak mahu berpisah dengan mereka berdua.
sedih sangat untuk melihat mereka pergi dan semakin jauh dari pandangan mataku.

sebelum berpisah,
aku peluk mereka berdua erat-erat.
dua kali!
kali kedua lebih erat barangkali.
masa tu, air mata nak menitis tapi aku tahan.
sayang sungguh aku pada mereka berdua.

aku sempat menyakat Kak Hanem sebagai Mak Arab
sebab muka dia putih dan macam muka orang Arab.



Sorry I never told you, all I wanted to say.
Now it's too late to hold you,
'cause you've gone away, so far away..

Never had I imagined,
living without your smile.
Feeling and knowing you hear me,
It keeps me alive,
Alive..

And I know you're your shining down on me from heaven,
Like so many friends we've lost along the way.
And I know eventually we'll be together
One sweet day..

Darling I never showed you.
Assumed you'd always be there.
Took your presence for granted
But I always cared
And I miss the love we shared

And I know you're your shining down on me from heaven,
Like so many friends we've lost along the way.
And I know eventually we'll be together
One sweet day..

Although the sun will shine the same,
I'll always look to a brighter day.
Lord I know when I lay me down to sleep,
You will always listen as I pray..

And I know you're your shining down on me from heaven,
Like so many friends we've lost along the way.
And I know eventually we'll be together
One sweet day..

And I know you're your shining down on me from heaven,
Like so many friends we've lost along the way.
And I know eventually we'll be together
One sweet day..

Sorry I never told you, all I wanted to say..

lagu 'Mariah Carey - One Sweet Day' ni aku selalu dengar kat blog Kak Hanem.
terus aku download.
masa aku tengah taip ni pun ditemani lagu ni.
biar lagu ni aku dengar berulang-ulang kali.
tanda aku rindu sangat-sangat pada mereka!


tak sanggup nak taip lagi.
dah cukup basah dah tisu ni.
dah cukup berhingus hidung ni.
dah cukup air mata ni menitis.
dah cukup sebak dah dada ni menahan perasaan rindu ni.

aku rindu kamu semua!
sungguhhhhh!!!

terima kasih atas segala kenangan bersama kalian.
terima kasih kerana sudi menerima aku di sana.
terima kasih kerana sudi main outdoor games denganku.
terima kasih kerana sudi bergelak ketawa bersama aku.
terima kasih kerana berkongsi cerita denganku.
terima kasih kerana makan maggi bersama-sama di cafe Apartment Ria.
terima kasih atas segalanya!


Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

22 comments:

oranglidi said...

haish.. memang indah kenangan atas bukit fraser tu..

Crazee Lazzy said...

asal gambar aku xde? cisss... majuk r camni.. taun depan aku xnak organised lagi gath.. hahah

lumut said...

indah....=)

Anonymous said...

ces~
saje le tu bg aku sentap sbb tak gi
wakakakakaa

Aleen Afifi said...

Aku juga merasakan perasaan yang sama seperti kamoo..
Biar aku teka…
Mungkin kamoo pernah mengalami pengalaman idup yang perit..
Sehinggakan kamoo benar benar teruja kami melayani kamoo seperti ari itu..
Aku mengagak semua ini mungkin kerna aku pernah belajar bidang Psikologi.

‘mereka yang rindu akan sesuatu itu mungkin tidak pernah merasai apa yang mereka rindu itu sebelom ini’….
Yaaaaa….itu yang aku agak berlaku pada diri mu.
Aku juga rindu pada saat kiter bersama pada ari itu…
Aku juga rindu pada hanem…pada yam…pada kamoo juga…pada semua barangkali..
Jika kamoo sudah merasakan sebak dan menangis saat ini… aku merasakan aku juga bakal mengikut jejak kamoo jika aku teros menaip dan membaca entri kamoo…

Moga rindu kamoo berkurangan dengan kenangan kiter d sana..

Leaving wif luv.
~aLeen aVriL~

mrhasifrahman said...

rilek2

rilek2 =D

jgn begitu
sure jumpa lagi ;)

kita wat blogger gath kat luar negara lak
mwahahaha

MOMMY CGG said...

sayang!!
Nie kak hanem kamu datang:)
AKKA dah nangis da!!

TERHARU DIK BACA EN3 KAMU:)

terima kaseh..
akak akan sampaikan pesan pada kak yam:)

I WANNA BE UR sista!!
dan BIAR AKAK jadi kak arab kamu ya dik:)

kita takkan putuskan hubungan nie..
kita sama2 ade masalah dan sama2 penuh pengertian:)


TERIMA KASEH..

AKAK MISS KAT ALEEN DAN YAM GAK..
MISS KAT KAMU DAN SUME TEMAN2 KITA..

MOGA SATU MASA..KITA AKAN DAPAT KEMBALI MACAM 19 DECEMBER!
AMIN:)

Cik Bayu said...

oranglidi : bila masa plak kita gi bukit fraser?hahahaha..

fhad : ala, wat mini gath bru sy wt entri khas utk awk.

lumut : memang terindah!

ayudeadwish : ala, sentap ke? lain kali kita jumpa ek?

kak aleen : pndainye saiko sy ye..xde la, sy ni susah nak rapat dgn org. mmber baik pun sy xde.bila org terima sy seadanya, sy rs terharu! thanx akak sbb dgr cerita sy mlm tu.

mr chenta : wat gath kat oversea? chenta support sy ek?

kak hanem : akak, rindu akak!ingatkan akak xnk dtg blog sy.akak nak terima sy jadi adik akak? kecik tapak tgn sy ni, tempayan sy tadahkan!
sayang akakkkkk.

shazruls said...

apsai balik2 gath ni suma sentimental lak...aduss nak tissu sket...ish..ish..ish..roti tissu pun bole kuah lebey

Cik Bayu said...

shazrul : abg nk belanja ke roti tisu?sy nk roti cheese naan boleh?

shazruls said...

nnti mai penang kita pekena cheese nan...canteeek

Anisa said...

wa..hepi2 nye kauorang..
chill ya~~

Cik Bayu said...

shazruls : abg belanja ye..yeahhhhhhhhh

anisa : ala, nnt kita hepi berdua plak ye..hihihi

Unknown said...

aku hanya mampu tersenyum wanie

aku sepebenarnye tak berapa mengerti kenapa kamu sangat diam mula2.

tapi setelah kenal kamu, kamu sgt ok. tapi ya, masa kita sgt limited bukan. haha.

ada masa ketemu lagi :)

mrhasifrahman said...

haha

pi bali ramai2
naik air asia
mwahahahaha

ntah la
Malaysia ni
nak pi mana lagi
huhu

cameron?

Cik Bayu said...

yobsumo : aku pendiam jika tiada siapa yg ku kenal. aku kenal kamu tapi aku segan menyapamu..

chenta hatiku : hahahaha..jgn marah ek letak nama tu.pi bali mcm nk pi honeymoon je?

i'msosupernotcool said...

aku?

owh..
no komen la..
haha

azzaliena suziantie said...

aku xde??hahaha

Amal said...

aku takde?


T___________T

Cik Bayu said...

u'resosupercool : no komen? tapi terkomen gak kt cni..

azzaliena n miss siv : rilex la..nnt klu ada gath lagi, aku cite pasal korang plak.tu pun klu korang join.

Anonymous said...

sempat gak aku bertegur sapa dengan ko masa kat times square

next time harap jumpa lagi

hehe

Cik Bayu said...

harap dpt jumpa ah fatt gak bile2 ko free.