Yang Sayang Aku

Thursday, December 3, 2009

Adik-adik Kalian Suka Dengar Lagu Apa?

sebelum aku kembali ke KL malam esok,
fardhu kifayah la bagi aku untuk cerita pasal kehidupan aku di kampung halaman
selama hampir seminggu ni.

aku rasa aku naik bas double decker!
aku naik bas Transnasional di Terminal Langgar
sebab terminal ni milik syarikat Transnasional.
tak perlu ke Jalan Hamzah untuk bersesak-sesak dengan syarikat bas yang lain.
lagipun, terminal ni dekat dengan rumah aku.

namun bukan ini yang nak ku cerita.
aku nak cerita pasal 3 orang adik-adik aku yang paling bongsu.

dari kiri : Ayie + Achik + Amee

masing-masing ada lagu favourite.

Ayie suka sangat dengar lagu 'Ketika Cinta Bertasbih'.

aku rasa teman aku Emilia pernah post entri pasal lirik lagu ni.
tapi, aku pula kurang mengikuti perkembangan lagu-lagu terkini.
so, aku ignore je la!

tak sangka bila dengar lagu ni, memang best sangat!
tu pun Ayie yang beria-ia suruh aku download.
kalau tak, sampai sudah aku tak tahu lagu ni.

part yang paling kami suka :

Ketika Cinta bertasbih Nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud sukur padamu atas segala cinta

tang Kembang kempis dadaku tak tahu kenapa rasa lucu sangat!


Achik suka dengar lagu 'I Gotta Feeling'.

dia dengar lagu ni dari temannya yang sudah punya handphone sendiri.
bila dia tahu aku simpan lagu ni dalam K810i,
24 jam la K810i ni di tangannya.
sampai habis bateri!

part yang paling kami suka :

I gotta feeling... (Woohoo)
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good good night

menyanyi sambil menari!
woohooo.....


Amee suka dengar lagu 'Bukan Superman'.

aku balik kampung asyik dengar dia menyanyi lagu ni.
siap buat gaya Superman!
menyanyi sakan la lagu ni
tapi bila diusik kakak-kakaknya,
menangis juga!
anak bongsu la katakan!
aku la mangsa yang kena pujuk dia.
kalau tak pujuk, lagi la dia menangis sampai berjam-jam.

lepas anu kena potong minggu depan,
aku tak tahu la kuat menangis lagi tak!

part yang paling kami suka :

Ayahku selalu berkata padaku
Laki-laki tak boleh nangis
Harus slalu kuat
Harus slalu tangguh
Harus bisa jadi tahan banting



aku sayang adik-adik aku.
dan aku pasti merindui mereka dan momen-momen bersama mereka!

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

4 comments:

Anonymous said...

huhuh...

sume pn sy x shuke..

huhuh...

tp njoy jgk lew lagu bukan superman...

Anonymous said...

lirik x kena dengan orangnya... err si amee tu ler

Cik Bayu said...

ghostone : awk layan lagu ct je.mane nk tau lagu lain.

fatt chin choy : dia memang cengeng!

chah~ said...

hoho.. ku suka bila cinta bertasbih tu... tp part x ley blaa yg kembang kempis dada ku tu laa.. haha..