Yang Sayang Aku

Monday, December 21, 2009

Ceritera Dari Genting Highlands.


mesti kalian menunggu cerita blogger tegar gathering
di Genting Highlands dari aku.
aku rasa aku tak perlu kot cerita detail sangat sebab ramai bloggers
yang akan cerita pasal gathering ni.
cuma ni dari mata kasar aku.

firstly, kalau boleh aku nak bagi award pada fhad dan ah ian
sebab organised gathering ni.
anda memang the best organiser lah, guys.
layak jadi pemimpin dan wakil rakyat!


aku just nak beritahu aku memang seronok dan enjoy sepanjang aktiviti.

walaupun pada mulanya aku risau sebab aku tak kenal sesiapa pun
kecuali Cik Cumey dan Jen.
Lumut, oranglidi dan Razman aku baru kenal masa kat Times Square.

sebenarnya, dah lama aku idam nak naik Solero.
akhirnya, impian aku tercapai setelah dapat naik
ditemani dua jejaka Malaya iaitu Hazri dan Hazri. *tak tahu URL blog*
hilang sikit takut aku.
kalau aku naik dengan perempuan yang jenis kaki jerit,
confirm aku pun menjerit!
terima kasih juga kepada Yobsumo sebab peneman setia aku main outdoor games.

petang tu,
kami makan KFC setelah penat main outdoor games.
masa tu, aku kenal beberapa bloggers antaranya
Shazrul, Kak Hanem, Kak Yam *kawan baik Kak Hanem*, Mr Chenta.


malam tu, kami main polar bear yang didalangi oleh Lumut.
tak sangka orang yang tuduh aku polar bear tu adalah polar bear sendiri.
aku asyik aim Hazri sebab mukanya yang selalu merah.

malam tu juga forum blogger tegar dilancarkan
bagi membolehkan bloggers mengenali lebih rapat antara satu sama lain.
aku kagum dengan developer forum ni iaitu Si Kosong.
interface cantik!
jom lah memeriahkan forum ni.

aku dah register, kalian bila lagi?

malam tu,
kami tidur di Apartment Ria.
aku sebilik dengan Kak Aleen, Kak Yam, Kak Hanem, Azzaliena dan Maira.

berkenalan dan berborak sepanjang malam tu dengan mereka buat aku tak rasa
sorang-sorang lagi kat sana.
mereka sungguh best!
Kak Hanem comel dengan kain sarungnya.
Kak Yam dengan otaknya yang masuk air.
Kak Aleen dengan cerita bakal suaminya.

aku tidur sekatil dengan Kak Aleen.
aku takut aku tidur ganas, jadi aku tidur mengiring.
kesian Kak Aleen nanti.
tapi Kak Aleen sungguh cool!
dia suruh aku tidur macam biasa.

balik dari Genting,
kami sempat lunch bersama di foodcourt KL Sentral.
sayang pula nak berpisah setelah 2 hari 1 malam bersama mereka!
sungguh!
aku rindu suasana keriangan sepanjang di Genting Highlands.


rasa macam dah cerita detail la pula!



p/s : pada Cik Cumey dan Lumut,
saya terlalu segan untuk bersama-sama anda walaupun
hanya anda berdua yang saya kenal.
saya bukan sombong!
tapi rasa tak sesuai untuk berdiri sama tinggi dengan kalian.



ihsan gambar dari Lumut dan Yobsumo.


Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

20 comments:

et said...

ouh..untuk kesekian kalinye, jeles! (haha..mn2 blog buat entry gath, sumer tulis jeles..lalalaa~)

Crazee Lazzy said...

uiks.. jadi wakil rakyat? haha.. abes la sume rakyat nnt.. wakaka

hisham said...

huhuhu...benci r...jelezzzzzzzz

Cik Bayu said...

et : jgn risau..join la klu ada gath lagi. x rugi!

fhad : xpe, biar sy sorg jd rakyat fhad sbb anda mmg best!

hisham : lain kali ikut la ye..mane tau kot2 blh jadi partner sy plak main outdoor games.

Emen Ab Hadi said...

cik wanie...bestnye dan berseri2 muka cik wani gatherer skelian, bila nk gath lagik, mizzniss nk join niee....huhu..jeles... klo x, da join da, ada keje, xleh join, ngatkan xkan jeles, tapi skung, jeles tahap dewata da ni...

Anonymous said...

aiyak
kita nyanyi sama2 kat times square kan..

kat genting ramai sgt org. x leh kenal semua. tp aku sedang cari2 link blog diorang. kat sini leh berkenalan lg kan

hehe

Cik Bayu said...

mizzniss : xpe xpe..nnt kita same2 join event yg bloggers anjur ek..

ah fatt : xleh tgk la muka stephen chow setiap kali ah fatt komen.
renungannya padaku sungguh tajam dan menusuk kalbu!

ah fatt, nk karaoke dgn ah fatt lagi boleh?

myQza said...

amboi2! seronottttnye!!

mrhasifrahman said...

wah
ada gambar kita yang kat dinding tu
nampak mcm bayang2
nak2 =D

hehe

chentaislove@yahoo.com

Mohd Hazri said...

Lepas naik solero tu baru aku berani sikit nak cite kat orang kampg yang aku g genting. Kalau tak takat naik kuda pusing budak tak akil baligh pun leh naik. kekek

Cik Bayu said...

si tedi : memang seronok! enjoy sangat2!

mr chenta : amik je la..kita pun cilok dr blog org lain.

hazri : wah, partner solero ku...
seronok naik solero dgn ko!nnt jadi partner aku lagi ek?

lumut said...

enul..
adeh ape plak yg nak segannye ngan kami...
ape plak berdiri tak sama tinggi nye..
kami hanya insan biasa la syg...
aku rse bersalah x temankan kau..
sori enul.

Cik Bayu said...

lumut..
serius! malu sgt nk geng dgn korang.
rs xde sape kenal aku berbanding korang.
sbb tu mcm nk duk jauh ckit.
sori ye..
cuma takut korang ingat aku sombong..

mrhasifrahman said...

haha
kita pun diam jek
bukan kamoo sorang =D

Cik Bayu said...

ye ke?
tapi kamoo nampak okey je.
nnt nak gmbr lagi yg kamoo snap boleh?
enulwanie@yahoo.com

Unknown said...

haha. enul seronok kenal kamu! hoooyeh!

Cik Bayu said...

ye ke yob?
sy pun suka sgt kenal awk.
jadi partner sy lagi ek klu gi gath?

our stori mori *_* said...

nud;macam best je ohhh!

shazruls said...

thanks ari turr teman pi CM n pi amek tiket kat Pudu...

Cik Bayu said...

nud : memang best!

shazruls : same2..nnt sy dtg penang, sy bgtau shazruls ek.rs mcm bersalah je pnggil nama sbb awk tua 10 tahun dr sy.