Yang Sayang Aku

Wednesday, January 20, 2010

Perginya Mereka Meninggalkan Aku.

macam biasa rutin aku lepas on laptop pagi-pagi,
aku akan bagi makan pada Kachak dan Anggun.

tapi hari ni,
alangkah terkejutnya aku bila nampak kekasih dan kekasihku
kaku dan pucat.

aku tak tahu apa punca kematian mereka.
aku bagi makan seperti biasa.
sekali sehari seperti saranan Abang Yo.

bila nampak rumah mereka kotor,
aku tukar dengan air yang bersih.
siap letak anti-chlorine lagi.

apa salah aku.
mereka tak patut mati.

sedih.
mereka saja teman berbualku
di masa keseoranganku.

siapa mahu dengar aku berbicara lagi?

disyaki Kachak 'pergi' dulu
berdasarkan tahap kepucatan badannya.

"Gun sayangku,
maafkanku atas kesilapanku menjagamu.
dulu aku memarahi pekerja Pets Wonderland
kerana menyakitimu.
tapi, ternyata aku lebih teruk dari dia.
menyakitimu sehingga kamu tak terdaya menahannya."

moga kamu berdua tenang di sana.
aku sudah tak punya teman lagi.

hanya air mata mengiringi pemergianmu, sayang-sayangku.
aku fikir aku sudah cukup bahagia
mencurahkan kasih sayangku pada
kalian berdua.
tapi ternyata,
aku belum dapat membahagiakan kamu berdua!

andai ada kelapangan,
aku akan sentiasa menemani kalian di sini.
aku akan tebus masa yang tak diluangkan
bersama kalian sebelum ni.

aku kembali keseorangan.

Kachak dan Anggun dalam kenangan.

Kachak : 27 Dis 2009 - 20 Jan 2010
Anggun : 11 Jan - 20 Jan 2010



ini adalah lagu kita sayang-sayangku.
aku akan sentiasa dengar lagu ni tanda ingatanku padamu.

Kasihku... usah dikau pergi
Kau tinggalkan diriku sendiri
Ke mana harusku cari ganti
Senyuman yang semanismu

Kini kau tiada lagi di sisiku
Ku kehilangan tempat bermanja
Kau pergi tanpa kerelaanku
Hatiku luka, hampa dan kecewa


Hanya kenangan terukir di dada
Bersemadi dalam sanubariku
Jiwa membara memendam rasa
Tersemai seribu pengertian hidupku

~Lefthanded~


Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

24 comments:

.millalara. said...

takziah ohh..

telang kehilangan 8 arnab & 2 kura2.. perasaan itu sungguh mentusuk2.. perit dan pilu kan.. hmm~

enuLwanie said...

lagi dahsyat 'kehilangan' kamu..
moga kamu tabah ye..?

kawie2020 said...

sabar yer enul... kachak dan gun x suka tgk kamu bersedih taw... :) kawie pon x suka tgk enul bersedih... senyum sikit taw...

enuLwanie said...

kawie : alalala..xjd la sedih cmni..thanx kawieku laling..

CIK IZ said...

hurmm... kamu punya hati tulus..
bersungguh kasihkan makhluk Tuhan -kachak & anggun- :p

pasti kamu jua disayangi.. (^_^)

~salam ukhwah~

fya zainal said...

ohhh sedihnya...mungkin dua ekor tu tak sesuai bersama kot...lau x silap ada jenis ikan mcm tu.. huhuhu

sy pon pnh kehilangan hamster T_T secara total=5ekor yg telah beranak-pinak T_T

note: beli ikan baru^^

enuLwanie said...

cik iz : sy sygkn mereka sbb mereka saja teman2 ms kesunyian sy. isk :'(

fya : oo, ye ke?mungkin tu gak faktornya..terima kasih atas info tu..sy jdkan ia sbg pengajaran.

shazruls said...

lain kali bela ikan talapia and keli pulak...time2 terdesak goreng pon sodap

enuLwanie said...

abg shazruls : besar sgt tu..kecik pn x terjaga! :)

Aujinz said...

sabar yer cik enul..

di nasihatakn bela jer ikan puyu..
walopon tak comel..tapi lasak..

:D..

enuLwanie said...

aujinz : ikan puyu mmg lasak.abg sy letak skali dgn 3 ekor keli.tp ketiga2 tu mati!hahahahhaa

!!aяiaиa!! said...

~pernah merasa hilang kucen kesayangan..kne langgar ngan abg ipar..da ta de tmpt nk bgado..=(

enuLwanie said...

ana : kucing wanie kt kmpung pun kena langgar dgn kete.
bdn x hancur. agaknya retak kt kepala je.

oranglidi said...

lagu lefthanded tu yang penting.

hihi.. susah bela ikan ni. bela pisau ok gak.

enuLwanie said...

hahahaha..
tau lu suka lagu otai.
hihihi..
bela pisau??
pe kejadah nye cadangan seumpama ini?

!!aяiaиa!! said...

~wanie, ana agak kachak nagan anggun mati bab diorg gado kot??ya la..mungkin kan??

enuLwanie said...

ana : xde la, nmpk mcm harmoni je..tp xtau la nape kan?

Anonymous said...

bela ikan paus. xpun ikan jerung. bru ke kubur. huhuhu

crazy_labelle said...

bela pet kat petville je la... hohoho...

GhOsToNe said...

sabo2!!!

jgn sedeyh2 tow!

nnti beli baru ek!

Anonymous said...

pity you....huhu

_star_

enuLwanie said...

anon : xpe, kubur depan umah sy je.

crazy_labelle : bela kat petville xleh manje2..hehhe

ghostone : bru xkn sama dgn yg lama la, awk..

star : dh lama x komen sini ye..poor me, right?

.siv. said...

giler ouh.
baru je kot lu bela.

enuLwanie said...

siv : tu la..aku mmg xpndai bela kot.