Yang Sayang Aku

Wednesday, February 3, 2010

Weekend At Penang - Special Edition

masa aku ke Penang,
aku sempat berjumpa dengan blogger kesayangan aku
iaitu Abang Shazruls.

perkenalan di Genting tempoh hari telah mengikat
tali persaudaraan kami
sebagai adik beradik angkat.

maka,
peluang ke Penang tidak aku sia-siakan begitu saja.
aku minta dia bawa aku kat tempat istimewa.

orang kata,
kalau ke Penang tak lengkap tanpa
makan Nasi Beratur, Char Kuew Tiaw,
Mee Udang dan Pasembor.

Abang Shazruls bawa aku makan Char Kuew Tiaw di Sungai Dua.



Abang Shazruls order Char Kuew Tiaw besar dua.

"bismillah.."



lepas makan,
kami ke pantai dekat dengan pelabuhan.
aku lupa pula nama pantai tu.

Abang Shazruls belanja makan aiskrim.
dia macam tau-tau saja aku suka aiskrim.

kebetulan,
aiskrim Drumstik tinggal dua saja.
vanilla dan coklat.
aku terus ambil perisa coklat.


Abang Shazruls bawa DSLR dia.
tapi aku tak sangka pula,
dia nak ajar aku snap gambar.

Parkinson kejap tangan aku pegang DSLR.
tak pernah kot!

ini antara gambar yang aku snap.

abaikan tangan aku masa snap gambar.



terima kasih abang.
walaupun kita jumpa kejap saja,
tapi pengalaman ni tak mungkin Wanie dapat
kalau Wanie tak pergi Penang hari tu.

terima kasih sebab layan Wanie dengan baik.

abang tahu Wanie suka DSLR.
abang bagi Wanie guna DSLR.
abang ajar Wanie guna DSLR.
malah,
pujian abang
buat Wanie makin teruja nak beli DSLR.



terima kasih tak terhingga,
Abang Shazruls!

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

9 comments:

told la hejauw said...

weyh tue da dkt sgt ngan umh ak..ko lepak kt RnR bagan ajam kn?? umh ak kt flat tuh..huhu

Cik Afzan said...

lama xg penang

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

makan n jejalan~
mmg besh~

belikan aku ole2 la wey~

shazruls said...

wah cantek larr gambaq kt sini...

-->told_la_hejauw: hg org penang ka

enuLwanie said...

told la hejauw : aku xlepak kat RnR.
umah bapa2 sedara aku pun dh x terlarat dh nk pi. hihihi...

cik afzan : ye ke?pakat ajak rmai2 mai penang.besttttt!

ayu : aku pun nk beli ole2 tp xsempat.jadual padat!hahahhaahha

abg shazruls : puji gmbr yang abg ke wanie snap?thanx byk2 abg!

fya zainal said...

wah banyaknya gambar

♀.รﻨν.♂ said...

wow.
dating.
bile langsung majlis?
lalalalaa~

akaqkaypoo said...

haha..along skrg tgh simpan duit nk beli menda tu..arap2 akn jadik kenyataan nnt...huhu..xsbrnyer...hehe..jgn jeles..

enuLwanie said...

fya : suka. weee weee

siv : kepak kepak kepung kepung!hehehhe

along : MANE BOLEH...?WANEI NAK BELI MENDA TU DULU!!!!!