Yang Sayang Aku

Sunday, February 28, 2010

Jadual Padat Bila Kat Kampung.

jadual aku kat kampung ni memang padat.
aku kena tidur awal
sebab kena bangun awal.

betul-betul jadi anak dara.

pagi-pagi,
kemas rumah.
sapu dan mop lantai.

tengahari,
sediakan makanan untuk adik-adik
balik sekolah.
lepas tu,
kemas-kemas dapur.
senang Umi balik terus masak saja.

di sini saya mengakui bahawasanya saya
memang tak pandai masak.
saya hanya hebat masak bubur nasi
dan nasi ayam!

petang-petang,
bagi makan arnab dan ikan makan.
tolong Umi siram bunga.
kerah adik-adik mandi
sebab budak ni memang spesies malas mandi.

malam-malam,
layan MukaBuku dan Blog.
baru tidur.


tiba-tiba rasa entry ni macam bajet je.
padahal,
tak semua yang aku taip ni betul.


yang pasti,
setiap malam aku akan teringatkan "dia".

rindu.
sangat-sangat.



Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

9 comments:

akaqkaypoo said...

adik2 along mmg suma cm kambing...malsa mandi...kihkih..ops lupa termasuk wanie...hahaha

enuLwanie said...

along : ngokngek la along ni.wanie la org yg paling rajin mandi tau.tmbh2 guna shower foam strawberry yogurt.

embun d tengah malam said...

rajin kamu ni

enuLwanie said...

embun d tengah malam :
ahaks..
jgn tertipu dgn statement tu.
hahahhaha

ViLdA FiDa said...

ok la tuuu..ade gak keje ko hari2 nak buat...

enuLwanie said...

vilda fida : hahaha...xde la wt sume tu..kdg2 wt, kdg2 mls. ;)

i'msosupernotcool said...

who's dia?

Farid Fernandez said...

adakah DIA itu mofasad???

hahaha

enuLwanie said...

imsosupercool : "dia" can be anyone as u wish.malu la nk bgtau.hehehe..

farid : alalala..ke awk yg rindukan sy?