Yang Sayang Aku

Saturday, February 27, 2010

Naik Basikal Dengan Amee.

aktiviti waktu petang bila kat kampung ni
mestilah riadah dengan adik-adik.

hari ini Amee ajak aku main basikal.
pusing-pusing satu kampung.


dah lama sangat tak naik basikal.

di pertengahan jalan,
rantai basikal dia rosak.
cuba baiki sendiri.

dia dah give-up.

sampai je kat rumah,
terus baiki sendiri basikalnya.

dia dah bengang dengan kondisi basikal dia.
terpaksalah aku tolong dia.
bila aku tak buat apa yang dia nak,
aku pula yang dimarahinya.
nasiblah...

kagum dengan semangat Amee.
buat sampai berjaya!

lepas buang sampah,
ambil ketenangan di tepi kubur depan rumah.
insaf kejap!



Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

6 comments:

aNiSa hANg tUaH said...

wa!
jelesnye tgok die men beskal
dah lame kite tak men beskal
:(

enuLwanie said...

anisa : tu la.dah lama sgt tak naik basikal.bila naik, teringat ms zaman sekolah dulu.hehehe

YobSumo said...

hehhehe bergaya sungguh kayuh2 basikal satu kampung pakai t-shirt blogger tegar!

enuLwanie said...

yob : promote baju BTF.hahaha..tak tau nape suka sgt pakai baju ni.

ViLdA FiDa said...

depan umah ada kuburrr???takotttt

enuLwanie said...

vilda : ala, jgn takut.sume org akan ada tempat d situ.
ceh..sedapkan ati.pdahal penakut gak!