Yang Sayang Aku

Monday, April 11, 2011

Eating Durian - Jamming - Night Walking.



semalam, teman Facebook aku ajak keluar cari tempat makan buah durian.
walaupun aku ni tak adalah fanatik sangat nak tunggu musim raja buah ni,
tapi apalah sangat setahun sekali saja makan.

tiba-tiba teringat kat Abah.
mesti kat dapur penuh dengan buah durian Abah beli.
kalau aku ada, mesti Abah ajak makan sekali.
tunggu Wanie balik ye, Abah!






 tempat ni kat area Pusat Bandar Puchong.
lebih kurang depan IOI Mall.
sebiji durian tu kami bertiga makan.
tapi Atin tak aci betul!
mentang-mentang dia belanja, dia paksa kami habiskan hingga ke 'ulasan' yang terakhir.



lepas sesi melantak buah durian,
kami ke Summit.
Atin nak ke pet shop.
aku ingatkan pet shop biasa. nak la juga cari ikan kecil untuk dibela.
rupanya kedai haiwan eksotik.
faham-faham la, mesti ada haiwan yang aku geli macam biawak kecil dan ular.
meremang bulu roma aku tengok kulit haiwan tu!

nasib baik tak lama kami di situ.
Joseph, teman Atin nak ke kedai muzik.
aku pun dalam hati terus berbunga-bunga.
maklumlah, azam aku sejak 2 tahun lepas nak belajar main gitar.
tapi sampai sekarang, tak ada kesempatan.

 kebetulan, Joseph pula memang pandai main gitar
dan dia ajar budak-budak sekolah main gitar.
kalau ada peluang, aku nak bergurukan dia.

 tengok betapa feminin si Atin ni.
handbag tak lepas walaupun nak main gitar.

 nampak macam Najwa Latif tak?
seronok dapat petik sendiri gitar tu.


tak sangka dalam kedai muzik tu ada studio.
RM15 satu jam.
ni yang buat aku lagi seronok!
memang ini peluang yang aku idamkan.


 aku try main gitar elektrik.

 macam ahli band IndonesiaKotak pula.


 drum ni pun best.
rasa macam dah ada band sendiri bila masuk jamming dalam studio ni.

 Atin pun tak nak kalah.
dia pun try juga.
tadi ajak masuk, tak nak!

 ingat nak pergi Summit, layan karaoke pun ok juga.
alang-alang dah masuk sini, menyanyi kat sini sajalah!

 tengah layan lagu 'Tolong Ingatkan Aku'.
rasa macam artis pula!
siapa nak autograph aku?

 Joseph ni ada buat lagu ciptaan dia sendiri.
kalau nak dengar, boleh ke Youtube.
klik sini kalau nak dengar.



malam tu, lepak dengan Mr BFF.
baru seminggu tak jumpa, dah banyak cerita nak cakap.
pot pet pot pet!!!
nasiblah kalau dia bosan.

makan dekat kedai mamak di Sri Permaisuri.
bengang betul!
lain yang diorder, lain yang sampai.
Mr BFF order roti tampal, telur tu nak separuh masak.
tapi yang datang, roti tampal dan 2 telur separuh masak.
parah!parah!
nasib baiklah Mr BFF malas nak layan.
kang ada juga yang kena smackdown dengan dia.

lepas tu, lepak di Taman Tasik Permaisuri.
kononnya nak skodeng gay kat sana.
tapi tak jumpa!
*berani ke aku nak tengok?*

nak balik, awal lagi.
lepak kejap di bawah sinaran lampu sambil testing DSLR aku.













thank alots guys for the wonderful moments with you!















Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

No comments: