Yang Sayang Aku

Saturday, April 9, 2011

Buat Sang Pemutus Cinta.


buat sang pemutus cinta!
aku bukan lemah bila aku menangis.
cuma aku menangisi kebodohanmu meninggalkan aku.
bila mula-mula bercinta,
bukan main bersungguh-sungguh kau kata
"saya tak kisah awak macam mana. yang penting kita sama-sama sayang."
haktuiiiii!!!


buat sang pemutus cinta!
malam tadi aku menangis semahunya.
tapi hari ini aku akan bangkit.
bangkit dari 'kejatuhan' ini.
aku mahu kau yang menangis bila kita ditakdirkan berjumpa lagi.
menangis penyesalan!
kerana aku sudah berjaya bangun dari 'kejatuhan' semalam.
malah sudah boleh berdiri lebih gah dari kau.
InsyaAllah!
masa tu, kalau kau meminta aku kembali dan 
kalaupun kau mengalirkan airmata darah,
kau hanya sekadar kenangan semalam!


buat sang pemutus cinta!
bila kau melangkah pergi, aku sudah berazam.
aku masih boleh teruskan hidup tanpa kau.
walaupun sakit untuk tinggalkan rutin yang banyak dihabiskan bersama kau,
tak mengapa!
teman-teman aku bilang, "pelan-pelan kayuh!"


buat sang pemutus cinta!
hari ini,
dada aku senak.
fikiran aku bingung.
jiwa aku kacau.

tapi bila esok,
dada aku lapang.
fikiran aku tenang.
jiwa aku riang.
kerana aku tak perlu memikirkan orang bodoh macam kau!!







Lirik Hey Ladies - Rossa

Sudah kubilang jangan terlalu yakin
Mulut lelaki banyak juga tak jujur
Bila sakit hati wanita bisanya nangis

Sudah ku bilang jangan terlalu cinta
Kalau patah hati siapa mau nolong
Seperti langit dan matahari tak bersatu lagi

Hey ladies jangan mau di bilang lemah
Kita juga bisa menipu dan menduakan
Bila wanita sudah beraksi dunia hancur

Hey ladies sekarang cinta pakai otak
Jangan mau rugi hati dan juga rugi waktu
Bila dia merayumu ingat semuanya bohong

Memanglah tak semua lelaki busuk
Namun ladies tetaplah harus waspada
Semogalah kita semua akhirnya
Mendapatkan cinta yang tulus

Sudah kubilang jangan terlalu yakin
Mulut lelaki banyak juga tak jujur
Bila sakit hati wanita bisanya nangis









buat teman aku yang sedang berduka,
menangislah kamu jika mahu.
tapi segeralah bangun, sayang.
jangan biarkan dia ingat kamu lemah.

kalau kamu berterusan menangis,
dia tak rugi apa-apa.
malah lebih bahagia dengan perempuan itu.
jangan merugikan diri kita kerana jodoh kita masih ada di luar sana.
yakin pada ketentuan Allah!






                

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

No comments: