Yang Sayang Aku

Saturday, September 5, 2009

sayang sampai mati !

pukul 3pagi...
aku mamai angkat phone...
suara lelaki..
sape plak kacau aku pagi-pagi buta ni...?
dia cakap dia yang pernah couple dengan aku...
izuddin??
mimpi ke aku???
terus aku betulkan suara bagi cergas sikit.

hatiku berbunga kembali.
rindu benar aku pada manusia bernama izuddin ni.
benar!!
dia paling lama bertakhta di hatiku
even aku dah couple dengan ramai lelaki selepas dia.
aku tak pernah lupa dia!
tak pernah!!!
pernah aku minta no phone dia dari kak omel,
masa tu happy sangat sebab dapat contact dia.
tapi kak omel cakap dia dah tak mahu kawan dengan aku.
sedih sangat!
mungkin bukan jodoh kami bersama!

aku sayang dia sebab dia memang menyayangi aku.
salah aku dulu kerana tidak tahu menghargai kasih sayang dia dulu.
sampai sekarang aku masih menyesali apa yang telah ku terbuat pada dia.

dia cakap dia masih sayangkan aku.
masih tak lupakan aku.
masih rindukan aku.
sumpah, kalau dia minta couple sekarang,
i will say yes!!!
dulu dia memang tak mahu contact,
lepas tu dia ada bagi no phone dia kat kak omel
tapi kak omel tak pass number dia kat aku.
tak tahu kenapa??

sayangnya sekarang,
dia sudah dimiliki!
hatinya sudah ditakluki oleh wanita lain.
oh saat tu aku rasa remuk redam!
but i think he deserve to get a better person!
i've nothing left!!
dia cakap dia dah merancang nak kahwin.
sebab family dua-dua pihak dah sama-sama suka.
wanita itu sungguh bertuah memiliki cinta izuddin.
cinta dia sungguh tulus!
rugi benar jika dia mensia-siakan izuddin!

aku masih sayang dia!
sayang aku kat dia sampai mati!
sebab dia adalah insan yang pernah menyintai aku sepenuh hatinya!
menyintainya tak bermaksud aku harus memiliki izuddin.
aku akan doakan kebahagiaan dia.

Ya Allah,
seandainya dia masih jodohku,
satukanlah hati kami...
seandainya dia bukan untukku,
temukanlah dia dengan insan yang benar-benar menyayanginya...
dia adalah lelaki terbaik yang pernah menjadi sebahagian dari hidupku!
aku terlalu bahagia kerana pernah menjadi sebahagian dari hidup dia...
hatiku tak pernah berhenti dari mengingatinya!
seandainya dia adalah jodohku,
kekalkanlah hubungan kami sampai akhir hayat kami..
seandainya dia adalah untuk wanita lain,
moga dia mendapat kebahagiaan yang dia harapkan...
aku terlalu menyayanginya Ya Allah!!
tapi aku tak berdaya untuk melawan qada' dan qadar-Mu...
kepada-Mu Ya Allah aku mengadu perasaan ku tatkala ini...
sesungguhnya Engkau Yang Maha Mendengar.....
Amin....

~p/s : awak, saya sayang awak sampai mati!!!~

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

No comments: