Yang Sayang Aku

Thursday, September 17, 2009

baju oh baju raya....

hari ni
pergi shopping baju raya dengan umi, abah dan mardiyyah.
singgah Masjid Telipot kejap sebab abah nak solat Zohor berjemaah.
kami menunggu dalam kereta, agak kepanasan.
aku baru notice, ada gadget baru dalam kereta abah.
ala-ala flip flap.
comel + cute gile!

comel....

bila masuk bandar,
aku perasan jaringan jalan raya dah berubah.
kebanyakan jalan di bandar Kota Bharu dah jadi one way.
tapi, jalan tetap jammed!
penuh dengan kereta-kereta luar especially dari KL dan Selangor.

baru berubah ke atau aku yang tak perasan perubahannya sebelum ni...?

jalan jammed!!!

dari dalam kereta,
aku nampak baju idaman aku.
cepat-cepat suruh abah stop kereta.
bila tanya harga baju tu,
RM 175.
fuh....!
takpe la.
kesian kat umi, over badget!
walaupun agak terkilan sebab baju tu aku admire gila + dah lama nak!
cantik tu!
cari-cari lagi kat Jaafar Rawas,
tempat baju jubah yang umi biasa beli.
aku kira, kalau takde baju idaman,
alternatifnya, aku nak baju jubah yang colorful.
tapi tu pun takde.
frust gila-gila!

last-last,
naik pasar MPKB.
jalan punya jalan,
jumpa baju yang agak ok.
warna biru cair.
biru pun biru la.
*padahal otak kat baju idaman tadi...*
harga RM 150.
umi menawar dapat RM 120.
ok la tu.
umi suka.
aku pun suka.
lepas tu,
kami pun balik sebab umi penat.
kalau ikutkan aku,
nak shopping lagi.
hehehehehe.....

baju pink tu baju idaman aku...cantik kan..?

dah jadi one way tapi tetap sesak, di depan Muzium Kelantan.

masing-masing nak cepat!

muka frust tak dapat baju raya idaman...

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

No comments: