Yang Sayang Aku

Friday, September 25, 2009

family aku sambut hari lahir dengan Laksa Terengganu

pukul 10.25 pagi tadi,
genaplah 22 tahun usiaku.

bila dah makin berusia ni,
banyak benda la aku kena fikir.
aku bakal tamat pengajian aku di MMC KL
pada Februari 2010.
insyaALLAH.

lepas tu, aku kena fikir untuk cari kerja dan pengalaman
sebelum aku further study aku in degree level.
walaupun masa ni,
kawan-kawan aku semua dah taraf degree.
*ada yang dah nak sambung master*
aku nak buktikan aku pun boleh berjaya macam mereka juga!

aku nak ada harta sendiri sebelum usia aku
25 tahun.
at least aku dah boleh bangga dengan diri sendiri.

matlamat untuk kahwin
pada usia aku 25 tahun.
tak mahu la kahwin lewat sangat!
nanti anak-anak aku dah besar,
aku dah tua ganyut!
*calon untuk dijadikan suami pun belum ada lagi...*

tu cerita pasal aim dan matlamat aku!

ni cerita pasal family aku.
umi pagi-pagi lagi wish besday aku.
lepas tu, aku cakap
teringin nak makan pulut dengan kelapa putih dan ikan kering.
*tapi aku lebih suka makan dengan ikan sardin goreng sebab tak suka ikan kering*
tapi bila umi cari beras pulut kat dapur, tak jumpa!

aku cakap tak pe la.
kita makan Laksa Penang ataupun Terengganu.
aku pun dengan rela hati offer diri untuk beli bahan-bahan nak masak
kat Pasar Wakaf Che Yeh.
*dekat dengan rumah aku*

antara bahan yang aku beli :
ikan sardin *kat kelantan panggil ikan selayang* sekilo
daun kesum seikat
daun serai kayu seikat
kacang panjang seikat
bunga kantan seikat
taugeh 50sen
lada kering 50sen
laksa 2 kilo
laksam 2kilo
santan segera RM4.00
timun 3 batang

aku balik, umi terus masak!
tolong apa yang patut.
dalam sejam saja,
dah siap!

lebih sedap dari kek secret recipe!!
nyum nyum!!!!!

ulam-ulaman

sambal lada.
lagi best kalau tumbuk pakai lesung!

kuah laksa.

laksam.

laksa.

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

4 comments:

AfiqahZahidi said...

*jerit*

wah!!
sedap!!!
NAK!!

:D

Cik Bayu said...

boleh..
nnt wanie wat bile blk KL ye..

Anonymous said...

meleleh da air liur neh!

wabbit said...

ini bukan laksam ker?? asal laksa plak.. aishh pening2~