Yang Sayang Aku

Sunday, July 11, 2010

Budak-budak Ofis Aku.

disebabkan hidup aku sekarang ni hanya berkisarkan ofis dan kerja,
so, teman-teman aku pun hanya dari kalangan
budak-budak ofis aku.

department aku tak ramai orang.
banyak yang dah berhenti.
kami hanya ber-enam.
3 Melayu dan 3 India.
tapi, kami cukup akrab.
kami belajar bahasa Tamil dan mereka belajar adat Melayu.

tapi yang kat bawah ni paling akrab la.

ini Preethy.
Indian girl.
memang sesuai nama dengan empunya badan.
cantik dan agak hot di kalangan budak lelaki.
tapi mulut kecoh!
upsss, status not single but maybe available!

dari kiri, Kak Nik dan Yun.
Kak Nik sama jawatan dengan aku tapi department lain.
kira senior aku la!
Yun leader kami.
pendengar setia masalah kami
even dia sendiri punya banyak masalah.
masing-masing, not available!

ini Akmal.
satu-satunya jejaka dalam department.
kelakar dan supportive.
dia manager ke??
tak.
tu cuma angan-angan mat jenin dia.
yang ni pun, not available!


badan aku dah makin berisi sejak kerja ni.
pagi-pagi makan nasi lemak ayam.
tengahari, kalau terasa nak makan,
aku makan saja.
cuma malam saja, kadang-kadang aku makan.
tapi jaranglah!

tiap-tiap petang,
ini yang kami buat.
bersenam di gym.
nasib baik ada gym di ofis kami.
masuk free pula tu!
apa lagi,
lepas habis kerja,
carilah kami di sini!

posing dulu sebelum skipping.

satu..dua..tiga..empat..lima..
aduh..dah lenguh!

tapi yang ni lain sikit.
ni namanya "gym" untuk mulut dan tekak.
melalak sampai takde suara! (aku je la..)

"sayang-sayangku, bila nak karaoke lagi ni?
tekak ni rasa nak melalak lagi.
lepas melalak, kita pekena Cheese Garlic Butter Naan."





Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

No comments: