Yang Sayang Aku

Thursday, May 12, 2011

Malam 13 Mei 2011.

aku tak mahu bercakap tentang
perlawanan Negeri Sembilan dengan Kelantan di Paroi tempoh hari.
sedih. bengang. hampa.
kecewa dengan apa yang tak sepatutnya terjadi!


aku sebenarnya tak sabar untuk menunggu malam esok!

ini kali pertama aku bakal menyaksikan sendiri secara LIVE,
favourite team aku, The Red Warriors menentang The Red Giants
 di Stadium Shah Alam.
dari bulan lepas lagi aku dimaklumkan
Kelantan bakal berebut tempat di final Piala FA
dengan Selangor pada 13Mei ni.

apa yang menariknya dengan tarikh 13 Mei?
kalau kamu masih ingat pada sejarah 13 Mei 1969 di mana
rusuhan kaum di Malaysia berlaku pada tarikh ni.
banyak pertumpahan darah dan banyak juga yang kehilangan harta benda!
(lebih lanjut, tekan sini.)

tapi tarikh 13 Mei 2011 ni,
aku tak mahu kejadian yang sama terjadi.
aku mengharapkan sokongan secara sihat berlaku
antara penyokong-penyokong dua negeri ini.
tak perlu nak provoke sangatlah!
sokonglah secara matang.
sokonglah secara dewasa.

aku teringin nak join Ultras Kelantan - The Red Mania
berchanting menyokong penuh semangat kepada pahlawan-pahlawan kami.
rasa semangat tu lebih!

aku sebenarnya suka kedua-dua team 'The Reds' ni.
sejak dulu lagi!
punya kelebihan tersendiri.
punya kekuatan tersendiri.

tapi bila dua teams ni masuk padang yang sama,
kena sokong lebih lagi la kepada The Red Warriors!






aku bakal pergi dengan orang yang merupakan die hard fan of The Red Giants.
masing-masing bersemangat menyokong team pilihan.
aku nak tengok apa pandangan orang terhadap kami di sana.



happy 23rd birthday, Farid Sadri.
terima kasih kerana kamu
secara tak langsung memperkenalkan aku dengan dunia ultras.


Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

1 comment: