Yang Sayang Aku

Tuesday, October 27, 2009

alkisah 3 pagi

pukul 3.00 pagi bak lagu P Ramlee dalam Madu Tiga.

kami berempat iaitu
Syazwani, Busyra, Emilia dan Syuhada
masih dalam keadaan segar bugar.
mereka sedang berteka teki tentang salasilah keluarga masing-masing.
aku baru saja habis bergayut setelah ada orang yang sanggup bersuper savers untukku.
mendengar mereka bertiga berteka teki buat aku tergelak sakan.
apa-apa je lah korang ni!

sedih tau,
Busyra cerita pasal kawan sekolah dia dulu.
then, dia bagi contoh kulit hitam macam aku.
hello, i'm not hitam tau!
coklat okey...
tak marah pun sebenarnya.
ahaksss!

lupa nak beritahu tentang kemarahan kami terhadap junior kolej kami tadi.
kononnya nak cari kasut wedges putih dia yang hilang.
yang membangkitkan kemarahan kami apabila
junior tu agak biadap dan kurang ajar masuk bilik kami dengan kerek sekali.
masuk sambil terjengah-jengah cari benda,
"maaf ye, nak cari barang hilang."
Busyra tanya, "barang apa?"
sepatah tak dijawabnya sambil mata masih meliar.
"takpe lah, maaf ye"
eh eh, orang tanya tak jawab.
masuk macam orang ajak je.
sungguh tak beradab!
kepada junior-bodoh-tak beradab,
kalau takut kasut Malam Gala ko tu hilang,
simpan la elok-elok!
yang ko letak kat luar bilik tu kenapa?
memang ko ni spesis sengal nak mampus!

p/s : fed up dengan perangai sesetengah junior yang dah tak tahu adab berkomunikasi dengan orang.
please la...jangan buat kami meluat dengan anda!

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

1 comment: