Yang Sayang Aku

Wednesday, October 28, 2009

Adam.


JINBARA - PATRI

Andai hati ini sang kecapi...
perasaan jadi talinya...
engkau memetik jari jemari...
berlagu irama duka dan lara...

Andai tubuh ini boneka...
nalurinya benang sutera...
engkau dalang mengawalnya...
ketimur keutara kemana jua...
aku hanya menuruti...
mengikut apa saja hukuman...

Andai diri ini taman tasik...
sang kirana pula jiwa raganya...
engkau menjaring dengan senyuman...
dan mengurungkannya dari segala...
namun diri ini insani...
pasti ada kemahuannya...

Kerna aku terpanah arjuna...
sedikitpun tidakku menyesali...
aku rela ditawanan...
aku rela terpatri cinta suci...
aku rela ditawanan...
aku rela terpatri cinta suci...


insan yang bernama Adam ini telah menceriakan dan mewarnakan kembali hidupku.
moga dia terus bertakhta di hatiku dan
tanpa jemu terus menyayangi diriku sepenuh hatinya.

aku sayang kamu, ADAM!

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

4 comments:

Khairin Azhan said...

wah3...smoga bahagie... jgn jd mcm driku ini.. kjap ok..kjap...x...huhuhu..

Ikhlas said...

aku sayang kamu sayang....

Khairin Azhan said...
This comment has been removed by the author.
Cik Bayu said...

khairin azhan : sabar ye..hidup tak selalunya indah bak kata hijjaz.

adam amir : love you too, sayang!muahhhhh..