Yang Sayang Aku

Friday, May 28, 2010

Orang Dipaksa Kerja Macam Inilah Gayanya.

hari ini dengan malasnya aku pergi kerja.
dah la, hari ni public holiday
tapi kena kerja.
rindu nak bangun lewat macam zaman kolej dulu.

macam biasa, aku antara muka-muka awal yang sampai office.
sebelum pukul 8.00 pagi dah terpacak.
padahal kerja start pukul 9.oo pagi.

ingat nak beli nasi lemak ayam goreng kat gerai akak Indon.
tapi tutup pula!
yang bestnya tentang akak ni,
dia dah tahu dah aku mesti minta nasi lebih.
tapi harga maintain murah!

bila dah bosan kat office,
apa lagi.
posing senget la!

mula-mula, tunjuk muka 'comel'.

bila dah penat posing, mulalah tunjuk muka 'comot'.

ni saja kerja yang aku buat hari ini.
jaga reception.
ganti receptionist yang keluar lunch.

satu kerja pun takde.
baik aku tidur kat rumah.
lagi masyuk!




Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

3 comments:

Jantan Keparat said...

slmt brmalasan!
hakhajk!

abe long said...

hahaha..
ok pe dpt keje mcm tu..
aku sebelom smbung blaja dl.. 6 bulan keje dok saje + tidoq ja...

bulan2 masuk apa gaji.

tp mcm ko ckp.. boring. so aku benti keje aku smbung blaja..

skang?

ade lg 6 bulan nk grad!!!

terasa lmbat.. nk keje!!!!!!! duet simpanan dh abes laaaaaa

enuLwanie said...

jantan keparat : hikhikhik...perli la ni..;)

abe long : tu la..xde keje pun gaji jalan.tu yg best!