Yang Sayang Aku

Friday, March 25, 2011

Cubaan Bunuh Diri Di KB Mall. Motif??


aku malas nak letak video perempuan tu.
dia mungkin menghadapi masalah terbesar dalam hidup dia.
dia lebih mahu mengikut bisikan syaitan dari kembali ke jalan Allah.
tapi Allah dah tetapkan hari semalam bukan ajalnya.
diharapkan perempuan itu sempat bertaubat.

kalau gaduh dengan boifren, cari jalan penyelesaian lain.
ada banyak cara.
kalau dia tinggalkan awak pun, ada jutaan lagi lelaki yang lebih baik dari lelaki tu.
cuma harus beriman pada Qada' dan Qadar Allah!
kalau awak mati, lelaki tu takkan meratapi awak pun.
malah dia mungkin bahagia dengan orang lain.

aku pernah ditinggalkan seorang insan yang aku anggap paling istimewa dalam hidup.
masa tu, aku baru masuk kolej.
baru belajar duduk seorang diri dan jauh dari family.
apa aku buat bila frust tapi tak ada sampai menonggeng tu?

aku doa banyak-banyak.
aku minta dengan Allah.
andai kata dia tu jodoh aku.
kembalikan dia semula pada aku.
kalau tidak, buangkan perasaan sayang aku padanya jauh-jauh.
aku baca lagi doa pelembut hati.
setiap kali lepas solat aku baca doa tu.
bagi dia lembut hati untuk terima aku balik.

Allah tu Maha Kaya.
sekarang, lelaki tu aku tak pernah ingati lagi.
dan apa yang aku risik khabar dari teman-teman,
dia baru selamat berkahwin akhir tahun lepas
dengan gadis yang dia banggakan selama ni.


ada yang mengatakan perempuan tu baru belasan tahun.
mungkin lepasan SPM.
kalau result teruk sekalipun, ada banyak
institusi pengajian yang masih menerima pelajar yang result teruk.
jangan nak otak sempit sangat!
aku pun dapat result SPM tak OK.
aku dah apply semua institusi.
IPTA, politeknik dan maktab.
semua tak dapat.
nak jadi polis pun tak lepas.
tak cukup inci!
aku percaya dan aku beriman pada Qada' dan Qadar Allah.
akhirnya aku masuk kolej.
dapat result gempak!
parents aku pun bangga.

kalau ada apa-apa masalah sekalipun, bak kata Umi aku,
rajin-rajinkanlah belek al-Quran.
bukan setakat belek, bacalah!
kalau tak mampu sejuzuk, satu muka surat pun jadilah!
minta hidayah dari Dia.
kerana Dia Maha Mengetahui Segala-galanya!!
ALLAHU AKBAR!!!

rindu nak cium peluk Umi.




hei perempuan, sebab kau :
==> habis jammed teruk di KB petang tadi.
==> kau memburukkan imej orang Kelantan.
==> kau menyusahkan ramai orang tadi termasuk abang dan pakcik Bomba.


tapi terima kasih sebenarnya kepada kau, perempuan sebab
kau 'mempromosikan' KB Mall.
ramai yang terus like fan page 'KB Mall' termasuk aku!

Umi aku kerja kat Wisma Persekutuan.
dia cakap, banyak kali ada kes bunuh diri di situ.
kalau kau terasa nak bunuh diri lagi, try la kat situ.
kali ni tak perlu nak tunggu sampai Bomba datang.
kau terjun terus!
Malaikat Malik akan terus jemput kau masuk neraka!!




Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

No comments: