Yang Sayang Aku

Wednesday, August 26, 2009

pagi dah!!!


hari ni hari ke-5 Ramadhan...
sejak hari pertama puasa,
tiap-tiap malam aku tak tidur...
tak tahu nape?
semangat untuk berpuasa mungkin!!

pagi ni lepas sahur...
terus siap-siap datang kolej..
gerak dari Prisma Perdana seawal 0630 pagi...
yeah!!!
jalan sampai kat bus stop sambil hirup udara segar...
nyamannya!!
lalu kat taman permainan kat area perumahan,
nampak sekumpulan orang cina sedang buat tai chi..
rajinnya diorang bersenam!
kalau la aku serajin mereka...

sampai je kat bus stop,
B114 sampai...
bagus, tak payah tunggu lama-lama!!
amik seat agak belakang...
adui, kerusi agak goyang-goyang...
mungkin orang sebelum ni besar, tak tertampung oleh si kerusi...
tak pe, aku duk sorang..
mungkin boleh balancekan badan...
sekali pak indon duk sebelah aku...
adui..ganas pulak tu duduk!!
pasrah je...
nasib baik, takde pape...

turun kat Klinik Harun...
kereta dah start banyak..
sesak je kat area Jalan Semarak...
sarjan misai dah start control traffic...
teruskan lagi sampai 7eleven...
singgap kejap beli Metro...
dah lama tak baca paper..
otak pun dah tak berkembang!!

sampai Blok H...
ish!!!
mereka-mereka ini belum bangun lagi!!
biar betul..
masa tu, dah 0730 pagi...
ketuk bilik emilia, tak menjawap!
ketuk bilik sue, lama sikit baru dibukanya....
hmmm... alang-alang bawa laptop,
online je la
update blog dan check email..

bangun bangun anakku bangun!!!
ayam bapak hok tua sekali pun bangun dah!!
bakpo mung tak bangun lagi??
~petikan dari brainscan : aku dan topi ajaib~

sekarang dah 0813 pagi..
diorang baru bangun!!

kelas discrete math sedang menunggu.....

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

No comments: