Yang Sayang Aku

Friday, February 11, 2011

Bila Mahu Kahwin?

sementara membantu seorang customer Melayu perempuan di talian,
dia bertanyakan aku.

customer : adik dah kahwin?
aku : siapa, saya? belum kak.
customer : ha, kahwin cepat-cepat!
aku : hah, Insyallah kak.
customer : tengok macam akak, anak ramai.
*latar belakang bunyi 'meriah' anak-anak dia. 

siapa kata aku tak mahu kahwin?
Nabi Muhammad s.a.w tak mengaku umat tau kalau tak mahu kahwin!

sampai sekarang, jodoh belum ada.
cinta pun baru nak berputik!
*lek luuu..sap kok luuuu!*

dari zaman sekolah lagi,
aku mengimpikan untuk mendirikan rumah tangga sebelum umur 25 tahun.
bagi aku, umur 25 tahun paling lewat untuk aku berstatus bujang.

Allah Maha Mengetahui segala yang ditetapkan untuk hamba-Nya.
mungkin dia lambat memberikan aku jodoh.
tapi aku sekarang murah dengan kasih sayang dari semua orang.

dan aku semakin bahagia!
Insyallah kalau ada jodoh takkan kemana.

Along SUDAH.
Abang Yo pun SUDAH.

Wanie??






dia orang yang paling tak jemu ucapkan sayang dan rindu padaku.
terima kasih cinta!



Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

3 comments:

mendatak hijau said...

kepercayaan aku pada lelaki belum kukuh..so kalu ade org tnye 'bila aku nak kawen?'..aku ckp..

'tunggu aku percaya pada manusia bernama lelaki'

muslimahrempit said...

jgn mengeluh...sbb tuhan dah tentukan jodoh yang terbaik buat kite..tunggu n lihat aje..

enuLwanie said...

mentadak : mesti ada pengalaman silam yang buat awak rasa hilang kpercayaan kat lelaki kan..?

along : wanie tak mengeluh. tapi siapa la wanie ni utk menidakkan naluri ingin mempunyai teman hidup?