Yang Sayang Aku

Tuesday, January 6, 2009

rindunye...

smlm aku call family aku yg jauh di kota bharu sane..rindu sgt3!!!tau la bile jauh di perantauan,mcm2 dugaan kna tempuh sorg2...kna depend pd diri sendiri..kna pndai decide pe yg terbaik utk diri sndiri...berbalik psl call kt diorg,start dgn ibu kesayangan,umi aku..rindu dgr suara dia..rindu dgr dia berceloteh..rindu tgk senyuman dia..dia paling segan bile aku nk snap gmbr dia...hehe...2 la umi yg paling aku syg..tmbah sayu,bile dgr lagu buatmu ibu-aeman dan jasa bonda-warisan...2 yg wat aku mkin sedar betape umi menyayangi aku n sggup wat pe je utk kejayaan aku..dia x ptus2 suh aku belajar wlupun aku ni gagal berjaya dlm SPM n STPM..bile msuk kolej ni,aku dpt pointer 3.5 dia la org paling hepi....thanx umi...i can't live without u because u inspire me everyday...

ps2 aku borak dgn adik2 aku...amie,satu2nye adik laki aku,bongsu plak 2 so paham2 la msti manja..dia paling manja dgn aku smpai diorg mrhkan aku terlalu manjakn amie..aku manjakn dia sbb ms aku kat kmpg je time aku luangkan ms dgn adik2 aku..so,ms ni la aku nk eratkan hubungan dgn adik2..x kisah la...aku xnk sbb aku slalu jauh dgn diorg,hubungan aku pn jauh...dia asyik tanya aku,bile nk balik...katanye,rindu....sayu sangat,sbb aku akan jarang balik sbb aku wat keje part time kat mcD....mkin kurang la ms dgn diorg..rindu nk jemput diorg balik sekolah..rindu nk masak masakan kegemaran diorg....rindu nk kemas umah lepas diorg wat sepah....rinduuuuu............semalam,diorg wat aku nangis sbb diorg nyanyi lagu 'tanpa-6ixth sense' kat aku...diorg ckp bile aku xde,sunyi sgt!!!diorg nk aku bersama2 diorg di saat2 diorg nk memulakan sesi persekolahan...takut dgn kelas yg baru....ingat lg,ayie(14) ckp aku idola dia sbb aku berjaya dlm pelajaran...ntah la,aku pn rs aku xckup berjaya...dia wat aku bersemangat utk hadapi final exam 2minggu lg!!!! thanx ayie.........

dulu,abah x rapat sgt dgn aku sbb dulu dia garang n tegas..tp bile mkin tua ni,dia dh kurang garang..dulu,nk minta sesuatu @ minta izin pn takut apatah lg nk borak2...skrg,dia mkin senang diajak berbicara...ingat lg aku cite psl kejayaan aku dpt pointer terbaik ms semester 1...gembiranye x penah diungkapkan pd aku tp dia hnya ckp.maintainkan pointer tinggi...dia xnk aku cpat puas hati dgn kejayaan 2...alhamdulillah,aku dh berjaya maintainkan pointer 3.5 selama 3 semester berturut2..insyallah,semester ni aku mengharapkan kejayaan berulang...ni utk abah!!!aku msih ingat sebelum balik KL ari 2,first time aku cium kedua2 pipi nye...dia segan..malu bile anak perempuannye wat cm2...tp 2 cara aku nk bagitau kat abah yg aku btul2 sayangkan dia....sayang sgt...rindu tgk senyuman abah sbb abah jarang suke senyum...abah sorg yg serius!! xsuke org yg suke main2....2 la abah..ingat dulu ms dia ambik anak kmbing dr umah nenek,dia akan suh aku tambat kambing..mula2 aku segan sbb kna heret kambing 2 ke padang..org lalu lalang..ps2,aku dh x kisah sbb aku kn anak abah..aku akn wat pe abah suh wlupn bnda 2 mgkin memalukan...sronok tgk kmbing menyondol2 kt kaki aku tanda dia nk manja2...tp kmbing pn dh xde,sembelih utk mjlis kesyukuran perkahwinan abg n akak aku....umi yg x penah amik port psl kmbing pn boleh nangis sbb dgr suara kmbing mengembek2 sblm mati....kitorg pn ade itik abah pelihara...abah nk sembelih tp sayang..abah x smpai hati....abah sembelih gak tp abah suh aku yg buang bulu dia..aku xkisah sbb aku ank abah...aku wat!!!abah,rindu sgt memori2 bersama2 abah...

wlupn jarang aku bersama family aku,tp byk kenangan aku dgn diorg yg x dpat aku lupe...
sayang aku kat family aku x dpat digambarkan..
xde sape yg dpt merenggangkan hubungan kami......

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

No comments: