Yang Sayang Aku

Friday, June 3, 2011

Jika Surga Dan Neraka Tak Pernah Ada.








Apakah kita semua
Benar-benar tulus
Menyembah pada-Nya
Atau mungkin kita hanya
Takut pada neraka
Dan inginkan surga

Reff:
Jika surga dan neraka tak pernah ada
Masihkan kau bersujud kepada-Nya
Jika surga dan neraka tak pernah ada
Masihkah kau menyebut nama-Nya

(**)
Bisakah kita semua
Benar-benar sujud sepenuh hati
Kar`na sungguh memang Dia
Memang pantas disembah
Memang pantas dipuja



lagu ni buat aku tersentap.
adakah kita ni benar-benar ikhlas beribadah kepada Allah
atau sebenarnya kita takut dihumban ke dalam lautan neraka?

kalau syurga dan neraka ni Allah tak pernah wujudkan,
ikhlas ke kita buat amal ibadah kepada Dia?
ikhlas ke kita buat perkara wajib?
apatah lagi perkara yang sunat?
ikhlas ke kita tinggalkan perkara yang Allah murka?

renung-renungkan dan selamat beramal.


"sesungguhnya aku masih jauh dari-Mu.
Ya Allah, berikan aku kekuatan beramal ibadah kepada-Mu.
dan berikan aku juga kekuatan untuk menjauhi perkara yang Engkau murkai.
sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani."






*bangun tidur tiba-tiba teringat lagu ni.*









Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

No comments: