Yang Sayang Aku

Monday, October 18, 2010

Cukup Terasa!

pernah tak kalian rasa dihina oleh orang yang rapat dengan kalian?
terasa pedih hati ini!

aku tahu kau mampu memiliki segalanya.
semua yang kau miliki dengan hasil usaha kau sendiri.
apa yang kau ada tak guna satu sen pun duit aku.
malah, aku yang banyak terhutang budi pada kau!

tapi perlu ke kau hina aku?
aku tau,
aku masih tak mampu memiliki seperti kau.

aku tak ada lesen.
dulu pergi kerja dengan bas saja.
tapi aku langsung tak pernah menyusahkan orang.
aku pergi kerja dengan bas.
dan aku pulang kerja pun dengan bas.

bukan macam kau.
ada motor.
ke mana kau mahu pergi, kau boleh pergi.
malah, dah cukup arif dah jalan-jalan di sini.
dan sekarang, kau sudah mampu pandu kereta.

tapi aku?
masih begini.
useless kan aku ni!

kau mampu cari duit kau sendiri.
aku memang respect kau.
pandai buat bisnes.
lepas itu, kau support adik-adik.
belikan adik-adik itu dan ini.

tapi aku?
masih begini.
useless kan aku ni!

aku kecil hati.
aku terasa hati.

aku tak perlukan penghormatan dari kau.

tapi tolonglah,
jangan hina aku!

mungkin bila aku sudah mampu memiliki apa yang kau miliki sekarang,
masa tu aku takkan pandang kau lagi.
sebab sekarang kau cukup bongkak dengan aku!





"Ya Allah,
Permudahkanlah jalan rezeki kepada hamba-Mu!"



Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

13 comments:

Rowena Chasez said...

AMIN~~

sabar ye..
someday u'll get what u want..
keep on praying..:)

enuLwanie said...

thanx wena...

huhuhuhu ;(

Fiq said...

sabar sayang..

rileks..chill..

hari ni hari dia..esok lusa hari kita..(i mean hari u..)

kihkihkih..

rejeki Allah beri ada di mana sahaja>mak aku yg cakap.

~C.h.E.n.T.a..L.y.a.A~ said...

pedulik kan dengan orang yg mcm ni babe,
may be dia tak tau hukum karma
what goes around comes around..

enuLwanie said...

fiq : iye...moga cepat dtg hari itu!
agar dia x boleh hina aku lagi.

lyaa : huhuhu..harap dia sedar.dh sakit telinga ni dgr dia ckp mcm2.

meya ismail said...

paham sangat camana rasanya. meya dh penah kena dah. sampai hari ni rs cam pelik bila orang sebut nma hamba allah tu. buat bodoh je. tak guna makan hati ngan org cam tu.

enuLwanie said...

sape wt meya lagu tu??

Anonymous said...

 know your patient. we are just in the same boat. Do not Include a feeling ..
p / s the man who played the guitar for you today. hehe

enuLwanie said...

nope!
you have the better life than me.
so appreciate it!

Anonymous said...

Andai kata harini kamu miskin,
esok masih jua begitu..
dlm kesempitan itu kdng kala kita xperasan kelebihan yg kita ada berbanding org lain.
Hargai dan terima seadanya.
Diakhirat, xkira dari golangan mana skalipun, setinggi gunung hartanya, kebijaksanaannya, darjatnya..
Dia akan menjadi setaraf shj dgn kamu melainkn ia beriman dan beramal soleh. :P

Arul.

enuLwanie said...

arul..i really need u right now dear..

Anonymous said...

hurm..kali ni knapa pula wahai enulwanie..?

arul.

enuLwanie said...

perlukan sokongan moral.