Yang Sayang Aku

Saturday, October 23, 2010

Bila Semua Rajin Masuk Dapur.



hari ni semua orang bersemangat nak masak.

dari menu utama hinggalah ke pencuci mulut.

Nasi Goreng Cina.
memandangkan nasi masih banyak dan lauk sedia ada hampir habis,
aku pun goreng nasi.
punyalah semangat sampai letak hiasan.
lepas tu, hiasan tu Umi ambil dan guna untuk masakan dia pula.
 Popia Goreng.
ni yang Umi buat.

 nyum nyum.
sudah rangup digoreng.
boleh buka gerai jual petang-petang ni.

 adik aku, Safiirah pun tak nak kalah.
nak juga masak-masak.
nah, sekali dia buat Chocolate Cupcakes!
tapi sampai sekarang tak siap lagi sebab sibuk nak tambah aising kat atas,
tapi tak pandai.
kena tunggu Umi buat.
Umi juga.....!

 petang tadi,
Nisa bawa balik ayam BBQ yang belum dimasak.
entah dari mana dia dapat.
terus bakar on the spot!
nasib baik 8 ketul saja.
kalau tak, sampai maghrib pun belum tentu habis lagi bakar.

 dengan gigih aku kipas ayam-ayam.
dah la baru lepas mandi,
badan jadi busuk balik!

 Umi selaku penasihat.
masak ke tak ayam tu, dia yang tentukan.
maklum lah, aku mana reti!

 nak juga ambil gambar dengan ayam-ayam.
sama 'rentung' kan?

sempat lagi Putih berkasih sayang dengan Bubu.
Putih masih menjilat badan Bubu walaupun Bubu dah besar.
malah, lagi besar badan dari dia.
itulah kasih ibu!



Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

No comments: