Yang Sayang Aku

Monday, April 5, 2010

Facebook VS Mukabuku.

facebook yang aku sering guna istilah 'MukaBuku' di blog ini.

laman web mukabuku.net


terima kasih pada Acap Rahman
sebab alertkan aku.

selama ni aku selalu guna istilah 'MukaBuku'
bagi menggantikan 'Facebook' di blog aku.
tapi, rupa-rupanya betul-betul wujud laman web mukabuku.net.
tapi sejauh mana kepopularitian mukabuku.net di kalangan kita,
aku pun tak tahu.

tak pernah lagi aku dengar artis atau sesiapa yang
menggunakan mukabuku.net
sebagai penghubung antara mereka dengan orang luar.

pernah nampak Dato Siti Nurhaliza ada fan page di mukabuku.net?
pernah terlihat Faizal Tahir beri alamat www.mukabuku.net/faizaltahir
kepada peminat-peminatnya?

kenapa harus ada klon?
kononnya untuk 1Malaysia.
tapi kenapa tidak diuar-uarkan di media massa?

tapi sebenarnya tak pelik pun.
sedangkan MySpace pun ada klon.
MyRakan namanya.
adik aku pernah guna social networking ni.
interfacenya langsung tak menarik.
tapi aku rasa agak ramai orang yang menggunakannya.

mungkin inilah kesannya bila ramai sudah celik IT
dan pandai mencipta laman web sendiri.



Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

No comments: