Yang Sayang Aku

Tuesday, June 16, 2009

vacation on kota tinggi


vacation?

kalau orang kata vacation,mesti korang imagine tempat-tempat menarik..ada cenderahati yang akan dibawa balik untuk teman-teman..

jumaat lepas,aku dan nisa,adik aku ikut akak aku,along ke rumah family husband dia di kota tinggi.kami ambil masa 5jam untuk sampai ke johor bahru dari pudu pukul 6.30petang.

aku dapat bayangkan tempat-tempat menarik yang akan kami lawati sekitar kota tinggi.aku sanggup cuti kerja mcD,tipu manager minta cuti atas alasan assignment banyak.nak jugak aku rehatkan minda minggu ni..

tiba pukul hampir 12mlm,abang acai a.k.a abang iparku jemput kami di terminal jb.naik kereta kancil tapi dia bawa macam evo 10.takut gak tapi adventure sikit..dia bawa laju sebab esok dia nak kerja.lagipun,masa tu dah tengah malam.

aku cuma bayangkan hari-hari esok di mana kami akan dibawa berjalan-jalan.sampai je kat rumah,semua penghuni rumah dah tidur.so,aku pun terus tidur walaupun dalam bas aku dah awal-awal lagi tidur.

keesokan pagi,aku bangun lewat dari tuan rumah.lepas mandi, aku bersalaman dengan atuk,mak dan kak syidah(adik abang acai).diorang kat dapur tengah sediakan sarapan pagi dan masak pulut kuning sebab uda(adik abang acai) baru khatam Quran.wah,favourite aku tu!!! aku bedal 3 pinggan.nyum..nyum..

petang tu,kitorang anta kak syidah kat terminal kota tinggi sebab nak balik KL sebab cuti sekolah dah habis dan kak syidah kena kembali mengajar.tunggu gak mak abang acai bawa kitorang jalan-jalan tapi dia cakap tunggu je abang acai cuti esok.agak hampa hati ni....

malam tu,aku bedal lagi pulut kuning 2pinggan dan beberapa ulas durian yang abang acai bawa balik dari tempat kerjanya.

esoknya,aku semangat bangun awal.mengharapkan abang acai bawa kami jalan-jalan.tapi rutin penghuni rumah tu,tiap-tiap pagi ahad diorang akan melawat kubur arwah ayah abang acai yang baru meninggal dunia tahun lepas.tapi aku dan nisa tak ikut ziarah kubur sebab takde pakaian sesuai.

aku tunggu lagi tengahari tu abang acai bawa kami jalan-jalan.tapi hampa sebab tengahari adalah waktu yang syok sangat bagi family ni untuk tidur.seisi keluarga ni akan pakat tidur.aku,nisa dan along tak tidur.kami lepak je dekat depan rumah.aku meluahkan rasa hampa aku untuk mengenali kota tinggi ni sebagai daerah yang bersejarah.tapi kata along,memang macam ni la kehidupannya di situ.abang acai mahukan hari ahadnya di rumah bukannya bersesak di pekan sebab katanya orang singapura bersesak datang ke pekan tu tiap hujung minggu.

so,pendek kata aku vacation di rumah abang acai je hujung minggu ni...

tapi sebelum balik,sempat gak la abang acai bawa kitorang makan kat restoran mamak untuk makan makanan yang famous kat situ.makanan ni macam naan tapi aku rasa lagi sedap kot..cicah plak dengan kari daging cincang.namanya aku ingat-ingat lupa.puri puri kot..tak tahu betul ke tak..

menarik bukan hujung minggu aku ni..??


nyum..nyum...



along kami...


si buncet...


dalam bas...sebelum terlena..



wee..wee..seronoknye...


aku n nisa...





Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

2 comments:

MuChUKkK!!!! said...

huhuh.. so.. kesimpulan cite ni.. konon2 nk rehatkn minda dgn berjln2 di kota tinggi tp xdpt.. tu la wanie, tpu manager nk wat assingmnt ag.. hehehe..

Anonymous said...

wany kte jmpe sape ye kat mcd??
haha..
ermmm sian wAny
sabaw jela..
nnt kte g kota tggi satu klas..lg bestt!