Yang Sayang Aku

Sunday, March 8, 2009

seorang AINUL SYAZWANI AZIZAN..

adui..
semua orang dah balik kampung..
tak kira jauh atau dekat,mereka semua balik ke rumah yang penuh kebahgiaan buat mereka..
apakah aku tidak punya sesuatu seperti mereka?
apakah aku tidak memiliki kebahgiaan itu?
jauh dasar hatiku,sejuta kerinduan....
mungkin tak sesiapa tahu...
rindu pada senyum2 mereka...
rindu pada gelak tawa mereka...
rindu pada keriuhan mereka...
rindu pada wajah2 yang membesar sama2 denganku....
rindu pada semua itu...









pengarang jantungku....



ENCIK AZIZAN BIN MOHAMMAD ZAIN
dan
PUAN AMINAH KARTINI BT YUSOF
tahukah anda anakmu yang sering degil ini merindui anda...
anakmu merindui rotan yang selalu hinggap di badannya
kerana kenakalannya dulu...
anakmu merindui masakan enak dan lazat dari seorang umi
yang jiwanya penuh kelembutan....
anakmu merindui bebelan dari seorang abah
yang mahukan kejayaan duniawi dan akhirat seorang anaknya...





AINUL KHIRUNNISA NAJWA AZIZAN
AINUL MARDIYYAH AZIZAN
AINUL RUBAYYI AZIZAN
AINUL SAFIIRAH AZIZAN
MUHAMMAD KHATAMEE AZIZAN
tahukah kalian...?
kakakmu ini benar2 merindui kalian...
tahukah kalian...?
kakakmu ini rindu untuk menjemput kalian
pulang dari sekolah....
rindu masakan nasi goreng dan nasi air yang ku masak
walaupun tidaklah seenak masakan umi...
kalian memujiku kerana sebenarnya kalian lapar...
tahukah kalian...?
kakakmu merindui sama2 menyanyi sumbang dan menari penuh tenaga
seperti pelajar AF yang tersingkir....
rindu benar momen momen itu...
tahukah kalian...?





amie....



kakak kechik a.k.a kakchik




aku...
terdampar...
terperuk keseorangan di sini...
mencari sesuatu buat bekalan hari2 tuaku...
apakah aku punya masa untuk mencapai semua itu..
apakah aku punya masa sebelum Izrail menjemputku...



YA ALLAH...
aku bersyukur kerana lahir dalam keluarga yang penuh keimanan kepada-Mu..
aku bersyukur punya umi dan abah yang selalu mendoakan kesejahteraan dunia dan akhiratku...
aku bersyukur punya kakak dan abang yang menjagaku di sini walaupun mereka punya keluarga sendiri...
aku bersyukur kerana keluargaku tidak pecah belah...
selisih faham kami sesaat dua...
ikatan kami erat tersimpul...
aku bersyukur punya mereka dlam hidupku...
tanpa mereka...
aku bukan AINUL SYAZWANI AZIZAN yang sekarang....



YA ALLAH..
umi dan abah sudah memberiku ajaran dan didikan agama yang cukup sempurna...
janganlah mereka dipersalahkan atas catatan dosa oleh malaikat Atib...
itu semua kerana nafsu ku semata....



teman teman...

Filzah, Hasanah, Busyra, kak Shahema, Syuhada, Atiqah, Suhaila, Emilia...
terima kasih atas nasihat kalian...
aku bersyukur punya teman yang masih kekal jalannya pada Allah...
aku bersyukur punya teman yang mahu membimbing ku kala aku goyah..
aku bersyukur punya teman yang mahu menyatakan 'jangan' dan 'buatlah' padaku...
tanpa kalian..
aku pasti...
aku bukan AINUL SYAZWANI AZIZAN yang sekarang...

emi, sue, tqa, syu



syu, kak ema, tqa, wanie




syukran jazilan...
moga kalian semua diberkati ALLAH!!aminnnn........

Sukakan entri ini? Apalagi, jangan malu-malu tekan butang Like.

7 comments:

tqamika said...

1.sy berda dikedua2 gambar.horayy
2.sye huduh pada gmbr kesatria.
3.saye nk amie!!
4.hehheeh

Syuhada said...

Dan saya jugeeee!!!

(Sambil angkat tangan terlompat2 pegang sudu dan garfu - macam anak2 Jalaludin Hassan dlm iklan beras Jati)

enuLwanie said...

tqa...
no 3 cam susah ckit nak bagi..
sorang je adik laki aku ada dow...
ko amik la kakchik..
kuikuikui...

enuLwanie said...

syu...
makan pun sedap ek..
ending iklan beras basmathi..
ish!!!
amik la akak dia..
akak dia pun comel2 cam dia..
balik la cepat...
sorang je kat cni..

emilia sarah said...

saye syg sgt ini wany..
sbb tue saye tak brani nasihat die lbh..
die pung da beso pnjg kan..
tgok kakak2 saye je yg nasihat kan die..
tp die mmg baek..
ati baek..
teman saye gelak2 dlu..
kdg2 die phm saye..
tp nape..
skg da rase laen..
hmmmmm cdey.....sob3..
saye maw die jd cth kpde saye dlm pelajaran..
die copek pickup!!

alepadly said...

wow!
ada blog eh. bagus2.
layan blog aku.
www.alepadly.blogspot.com.
bosan? aku tahu. mmg haha.

Anonymous said...

meh along bedal sedas 2...
rindu sgt ekk...hahaha